حذف دلال‌ها با اجرای توزیع هوشمند کالای اساسی
رئیس بسیج اصناف کشور مطرح کرد

حذف دلال‌ها با اجرای توزیع هوشمند کالای اساسی

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: مردم می توانند سامانه «بازرگام» را با جستجو در اینترنت پیدا کنند که ثبت نام انجام می شود و با این کار دلال ها از روند تولید تا توزیع کالا و محصولات حذف می شوند.

به گزارش بازار، غلامرضا حسن پور، رئیس بسیج اصناف کشوربا اشاره به شروع به کار ستاد تنظیم بازار کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور گفت: از مدتی پیش سازمان بسیج به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار کشور با حق رای، حضور جدی دارد.

وی با اشاره به آسیب شناسی بسیج اصناف در حوزه توزیع کالاها اظهار کرد: اقلامی که با زحمت فراوان تولید و یا وارد می شود باید با یک توزیع صحیح به دست مردم برسد اما خیلی وقت ها این اتفاق رخ نمی دهد و کالاها به مردم نمی رسد. یک راهکار این بود که توزیع به صورت اینترنتی انجام شود که تعاون روستایی این کار را کرد و موفق هم بود و نتایجی که از مردم احصاء کردیم تقریبا اکثرا راضی بودند و این سبب شد حداقل در دو قلم مرغ و تخم مرغ قیمت ها به آرامش نسبی برسند.

رئیس بسیج اصناف کشور در مصاحب تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره راهکار دوم توزیع هوشمند بیان کرد: بر اساس این ایده، اقلام اساسی مستقیما دست مغازه دار و واحد صنفی برسد زیرا مغازه دار حلقه ای از زنجیره تولید تا توزیع است و نباید حذف شود. امیدوار هستیم با حضور کسبه این طرح ادامه پیدا کند زیرا باعث کنترل بازار می شود.

وی توزیع هوشمندانه کالای اساسی را در تهران و اصفهان موفق ارزیابی کرد و گفت: طرحی نیز در بسیج در حال پیاده سازی داریم که بر اساس آن، در مناطق کمتر توسعه یافته با کمک لجستیک مجموعه سپاه و بسیج و با رعایت همه شرایط بهداشتی، کالاها را درب منازل مردم تحویل می دهیم که هم اینک نیز در حال انجام است.

حسن پور به سامانه خرید و توزیع هوشمند اشاره و اظهار کرد: مردم می توانند سامانه «بازرگام» را با جستجو در اینترنت می توانند پیدا کنند و ثبت نام انجام می شود. مرغ و تخم مرغ از دو هفته پیش در این سامانه توزیع می شود. برنج و شکر و روغن نیز امکان خرید با قیمت مصوب تنظیم بازار ارائه می شود. از هفته آینده نیز قرار است برخی از اقلام لبنی با مجوزهای بهداشت به این لیست اضافه شود تا به این شکل دلال ها از روند تولید تا توزیع حذف شوند.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha