۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
بی تفاوتی قیمت گاز طبیعی نسبت به خبر انتشار شیوع نوع جدید ویروس کرونا

بی تفاوتی قیمت گاز طبیعی نسبت به خبر انتشار شیوع نوع جدید ویروس کرونا

برترین خریداران LNG که سه کشور چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند حجم خرید خود را از ۱۵.۲ میلیون تن سال گذشته به ۱۶.۵ میلیون تن در سال جاری رسانده‌اند.

به گزارش بازار، پس از انتشار خبر شیوع واریانت جدید ویروس کرونا قیمت نفت به دلیل ترس از اعمال تعطیلی مجدد در اقتصاد روند نزولی شدیدی به خود گرفت و قیمت نفت برنت در ۲۶  November نزدیک به ۱۱درصد کاهش یافت ولی رفتار قیمتی گاز طبیعی نشان داد معامله‌گران به این خبر بها چندانی نمی‌دهند و قیمت بیشتر بر مبنا عرضه و تقاضا برای فصل زمستان تغییر می‌کند به نحویکه در همان تاریخ قیمت گاز طبیعی در تابلو معاملات آتی نیویورک تنها ۳.۶% کاهش یافت و به ۳۴.۸۹ دلار در هر mmBTU رسید.

برترین خریداران LNG که سه کشور چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند حجم خرید خود را از ۱۵.۲ میلیون تن سال گذشته به ۱۶.۵ میلیون تن در سال جاری رسانده‌اند و همین امر نشان دهنده آن است که بیم یک زمستان سرد در این کشورها وجود دارد.

قیمت گاز طبیعی تحویلی در ژانویه در هاب هلند نیز واکنشی شبیه به دیگر مناطق داشته است اما با توجه به عدم عرضه بیشتر روسیه در زمان اوج سرما به نظر می‌رسد قیمت LNG در هاب اروپا چندان پایدار نخواهد بود و در ایالات‌متحده نیز صادرات LNG به اروپا به بیشترین میزان در سه  ماه گذشته رسیده است و این نشان از انتظار قیمت‌های بالاتر در این منطقه است.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha