۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
گلوگاه‌های فساد را در وزارت راه و شهرسازی شناسایی می‌کنیم
مدیرکل بازرسی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه:

گلوگاه‌های فساد را در وزارت راه و شهرسازی شناسایی می‌کنیم

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد از شناسایی گلوگاه های فساد در این وزارتخانه و اقدام لازم برای جلوگیری از بروز فساد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب در نشست ملی مطالبه گران راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه "ریشه گرفتاری ها از دو چیز است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که مورد اول، از غفلت ها و کوتاهی ها و تنبلی ها و احیانا بدعمل کردن های خود ماست، در رابطه با اموال عمومی، در رابطه با تجمل گرایی، در رابطه با پاسخگویی به مردم در دستگاه های مختلف و ریشه دوم دشمنانی هستند که از همین مایه ها و زمینه ها سؤاستفاده می کنند".

وی افزود: بنابر فرامین مقام معظم رهبری اگر بزرگان و مسوولان کشور یکپارچه و همدل باشند، دیگر هیچ تلاشی علیه این ملت و این کشور به ثمر نمی رسد.

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: پاسخگویی و شفافیت موجب از بین رفتن فسادها و از بین بردن انحصارها و موجب جلوگیری از ایجاد فساد خواهد شد و با ایجاد همدلی بین مردم و مسئولان شاهد پیشرفت در کشور بوده و خواهیم بود.

وی تصریح کرد: دیدگاه مان این است که باید فراتر از سوت زنی و مطالبه گری قدم برداریم و گلوگاه‌های فساد را شناسایی و از آن‌ها جلوگیری نماییم به همین جهت در نظر داریم که در قالب بازرسی غیر رسمی، مردمی و به صورت نامحسوس، موارد و تخلفات را شناسایی و برای جلوگیری از بروز فساد پیگیری و اقدام لازم را انجام دهیم.

مذنب که در نشست ملی مطالبه گران راه، مسکن و شهرسازی سخن می گفت، با اشاره به راه های ارتباطی وزارت راه و شهرسازی با مردم یادآور شد: علاوه بر امکان ارسال پیام و مستندات به وزیر راه و شهرسازی از طریق بخش ارتباط مستقیم این وزارتخانه و صفحات مجازی ایشان، امکان ارسال مستندات به دفتر بازرسی، پاسخگویی کارکنان ارتباطات مردمی از طریق تلفن مستقیم وجود دارد و شهروندان می توانند نظرها، سوال ها و پیشنهاد های خود را اعلام کنند.

مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در نظر داریم که در قالب بازرسی غیر رسمی، مردمی و به صورت نامحسوس، موارد و تخلفات سازمان ها، شرکت ها، مراکز و ادارات کل استانی تابعه را شناسایی و پیگیری کنیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بایرام IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      با مسؤولین فاسد نمی شود گلوگاههای فساد را پیدا کرد و با آن مبارزه کرد.