۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
جریمه ۳۴۴ میلیون یورویی ۵ بانک بزرگ اروپا به جرم فعالیت ارزی غیر مجاز
کمیسیون اروپا اعلام کرد؛

جریمه ۳۴۴ میلیون یورویی ۵ بانک بزرگ اروپا به جرم فعالیت ارزی غیر مجاز

کمیسیون اروپا از جریمه ۳۴۴ کیلیون یورویی بانک های HSBC، بارکلیز، یو بی اس، بانک سلطنتی اسکاتلند و گروه اعتباری سوئیس به دلیل همکاری با یک کارتل معاملاتی ارز خارجی خبر داد.

به گزارش بازار، کمیسیون اروپا اعلام کرد که بانک های HSBC، بارکلیز، یو بی اس، بانک سلطنتی اسکاتلند و گروه اعتباری سوئیس را به دلیل همکاری با یک کارتل معاملاتی ارز خارجی، در مجموع ۳۴۴ میلیون یورو (۳۸۹.۶ میلیون دلار) جریمه کرده است.

در این بیانیه آمده است: «تحقیقات کمیسیون نشان داد که برخی از معامله‌گران مسئول معاملات نقدی ارزهای G۱۰، به نمایندگی از بانک‌های جریمه‌شده، اطلاعات حساس و برنامه‌های معاملاتی را مبادله می‌کردند و گاهی اوقات نیز استراتژی‌های معاملاتی خود را در همین راستا با یکدیگر هماهنگ می‌کردند».

بانک های UBS، Barclays، RBS و HSBC که تصمیم به حل و فصل این پرونده گرفته اند، مجموعاً با جریمه ۲۶۱ میلیون یورویی روبرو هستند. طبق اعلام اتحادیه اروپا، گروه اعتباری سوئیس طبق روال عادی ۸۳ میلیون یورو جریمه شده است.

مارگرته وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا گفت: «فعالیت‌های معاملات نقدی ارز خارجی یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان است. رفتار مبتنی بر تبانی پنج بانک، یکپارچگی بخش مالی را به ضرر اقتصاد اروپا و مصرف کنندگان تضعیف کرد.

گفته می شود در پی تورم بی سابقه در اتحادیه اروپا، اخیرا برخی بانک ها و موسسات اعتباری برای جبران بخشی از ضررهای ناشی از دوران همه گیری گرونا که منجر بهخ ایجاد رکود نورمی در منطقه یورو شد، دست به برخی تخلفات مالی زده اند که اکنون، کمیسیون اروپا به دنبال تحقیق بر روی موارد گزارش شده در همین راستا است.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha