۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اینترنت روستاهای استان سمنان با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار توسعه یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

اینترنت روستاهای استان سمنان با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار توسعه یافت

سمنان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: دسترسی به اینترنت در دو روستای شرق و شمال استان با ۳۴ میلیارد ریال هزینه ارتقاء یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور با بیان اینکه دسترسی به اینترنت در دو روستای شرق و شمال استان با ۳۴ میلیارد ریال هزینه ارتقا یافت، تاکید کرد: سایت همراه به پیمانکاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای روستای فرینو بالای خارتوران بخش بیارجمند شاهرود راه اندازی شد.

وی افزود: دسترسی روستای فرینو بالا به آنتن دهی موبایل و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اعتبار تقریبی ۳۵ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه ارتباطات روستایی با هدف اجرای سیاست‌های توسعه ارتباطی وزارت ارتباطات و کاهش حداکثری شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها برقرار شد، ابراز داشت: با تاسیس و راه اندازی این سایت، روستاییان این منطقه می توانند با اتصال به این شبکه از امکانات ارتباطی شامل تماس صوتی، ارسال و دریافت پیامک و اینترنت پر سرعت نسل چهار بهره‌مند شوند.

حسن پور با اشاره به اینکه گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی از جمله پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود گفت: این اداره کل در راستای امر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان همواره آماده همکاری همه جانبه با دیگر نهادهای استان است.

وی از بهره برداری از فیبرنوری فولاد محله به رودبارک با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مسیر فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک جهت فراهم شدن بستر انتقال سایت BTS روستای رودبارک شهرستان مهدی شهر با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال افتتاح شد همچنین طرح‌های فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک و راه‌اندازی اینترنت باند پهن سیار بصورت ارتباط ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار داشت: با اجرای این طرح، روستای رودبارک به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار شد و اجرای فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک به طول ۱۳ کیلومتر از محل اعتبارات خدمات عمومی و اجباری دولت، در قالب توسعه ارتباطات روستایی یا «تار» انجام شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha