۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
گلستان جزو پنج استان امن سرمایه‌گذاری در کشور است
مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان:

گلستان جزو پنج استان امن سرمایه‌گذاری در کشور است

گرگان- دودانگی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان گفت: گلستان جزو پنج استان امن برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است.

محمد دودانگی در گفتگو با خبرنگار بازار کمبود زمین برای حضور سرمایه گذاران را از مشکلات صنعت استان برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اغلب این شهرک‌ها زمین کافی برای واگذاری به سرمایه گذار جدید ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته برخی افراد این زمین‌ها را به بهانه احداث واحد تولیدی در اختیار گرفتند و پس از آن کاری در این بخش انجام ندادند اما به واسطه اینکه مالک زمین هستند، امکان واگذاری آن به فرد دیگری میسر نیست.

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان، خلع ید ۱۶۳اراضی که با چنین مشکلی مواجه هستند با همکاری دستگاه‌های نظارتی در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه کرد: هرچند که با وجود منطقه اقتصادی اترک و منطقه آزاد اینچه برون، استان کمبودی در بخش واگذاری زمین به سرمایه گذار ندارد اما از آنجایی که بسیاری علاقمند به حضور در شهرک‌های مجاورت مرکز استان هستند تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن، زمین این شهرک‌های صنعتی توسعه یابد.

دودانگی با بیان این مطلب که برخی‌ها سرمایه گذار نیستند بلکه به دنبال تصرف اراضی منابع طبیعی هستند، گفت: خیلی از سرمایه گذارها به دنبال زمین‌های منابع طبیعی هستند و به بهانه احداث واحد تولیدی قصد تصرف این اراضی را دارند.

به گفته وی، تجربیات زیادی در زمینه واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به این افراد داشتیم که علی رغم بلااستفاده ماندن در حوزه صنعت، حاضر به بازپس گرداندن آن نشدند.

او روند اداری فسخ این نوع قراردادها را طولانی ارزیابی کرد و افزود: فقط درصورت شناسایی سرمایه گذار و اطمینان از توانمندی فرد و طرح سرمایه گذاری، این اراضی به آن‌ها واگذار می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان، درصورتی که بخش خصوصی اهلیت داشته و حداقل توانایی سرمایه‌گذاری را داشته باشد، دولت تمام قد در کنارش می‌ایستد.

دودانگی از گلستان به عنوان پنج استان امن کشور در سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گلستان جزو پنج استان امن برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha