۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
دولت هند قصد ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال را ندارد| هدف دهلی قانونگذاری است
NDTV هند خبر داد؛

دولت هند قصد ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال را ندارد| هدف دهلی قانونگذاری است

پس از انتشار شایعاتی در خصوص تلاش دولت هند برای ممنوعیت مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور، اکنون نشریه NDTV می گوید این شایعه درست نبوده و دولت تنها به دنبال قانونگذاری در این حوزه است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، دولت هند برای ممنوعیت کامل کریپتوها اقدام نخواهد کرد و در عوض قصد دارد برای ساماندهی بازار رمز ارزها، پاره ای از قوانین و مقررات مورد نیاز را تصویب کند. 

نشریه کوین تلگراف در تاریخ ۲۳ نوامبر گزارش داد که دولت هند در حال بررسی لایحه‌ای است که ایجاد یک ارز دیجیتال رسمی را پیشنهاد کرده و در عین حال فعالیت همه ارزهای دیجیتال «خصوصی» را ممنوع اعلام خواهد کرد.

این خبر روز بعد باعث وحشت فروش در صرافی رمزارز محلی WazirX شد و عبارت مبهم در مورد این لایحه و عدم شفاف سازی از سوی دولت از آن زمان باعث شد تا بسیاری از ناظران در مورد چشم انداز ارزهای دیجیتال در هند اختلاف نظر داشته باشند.

اما خبرگزاری هندی NDTV در تاریخ ۲ دسامبر گزارش داد که جزئیات یادداشت کابینه دولت هند در مورد لایحه پیشنهادی ارزهای دیجیتال را به دست آورده است.

سونیل پرابهو، گزارشگر NDTV گفت که این یادداشت حاوی پیشنهادهایی برای تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های رمزنگاری شده است و بر اساس آن، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) بر تنظیم مقررات مبادلات رمزنگاری محلی نظارت دارد.

طبق گفته پرابهو، به سرمایه گذاران یک چارچوب زمانی مشخص داده می شود تا فهرست دارایی های رمزنگاری خود را اعلام کنند و باید آنها را به صرافی هایی که توسط SEBI معرفی می شود منتقل کنند که با این حساب، ممکن است استفاده از کیف پول های خصوصی ممنوع شود. وی افزود که این بخشی از فشار دولت برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

پرابهو همچنین گفت که دولت برنامه های خود را برای یک تاسیس ارز بانک ارز دیجیتال مرکزی (CBDC) با همکاری بانک مرکزی هند (RBI) در حالی که بر بخش کریپتو متمرکز است، متوقف خواهد کرد. این اقدام دولت اجازه نخواهد داد که هیچ یک از دارایی های رمزنگاری به عنوان ارز یا پول قانونی به رسمیت شناخته شود. وی در این خصوص گفت که هدف احتمالی دولت از چننی اقداماتی، ایجاد تمایز میان ارزهای فیات و دیجیتال است.

این خبرنگار هندی افزود: «ارز دیجیتال به عنوان پول قانونی پذیرفته نخواهد شد. این یک نه واضح است. من فکر می‌کنم که این همان چیزی است که حتی نخست‌وزیر در مذاکرات خود در آن جلسه کاملاً به صراحت بیان کرد تا اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.»

کد خبر: ۱۲۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha