۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
۲۷ برابر بودجه عمومی در استان قزوین مالیات دریافت می‌شود 
مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین:

۲۷ برابر بودجه عمومی در استان قزوین مالیات دریافت می‌شود 

قزوین- خلیلیان، مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین گفت: سال گذشته در قزوین ۲۷ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۲۷ برابر بودجه عمومی مالیات جمع آوری شد در حالی که بودجه عمومی این استان ۹۰۰ میلیارد تومان است.

امیر خلیلیان صبح امروز در حاشیه جلسه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: بودجه عمومی استان قزوین در سال جاری به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که ۸۹ درصد از سال قبل بیشتر شده است. 
وی اضافه کرد: با این حال در استان قزوین ۲۷ هزار میلیارد تومان مالیات در یک‌سال اخیر دریافت شده؛ در حالی که بودجه عمومی استان قزوین ۹۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین میزان درآمد مالیاتی استان قزوین ۲۷ برابر بودجه عمومی است. 

خلیلیان ادامه داد: درآمدهای وصول‌شده استان قزوین در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۱۱۷ درصد رشد کرده و در قیاس با ۵ سال قبل هم شاهد افزایش ۹۵ درصدی درآمدهای استانی هستیم که قزوین را در رتبه ۱۳ کشور قرار می‌دهد. ولی در بودجه عمومی استان ۲۹ کشور هستیم و بین رتبه درآمدی و بودجه‌ای ما ۱۶ پله شکاف وجود دارد.

۱۵۳۰ پروژه در استان قزوین اجرا می‌شود
مدیرکل دیوان محاسبات استان در ادامه از افزایش ۵۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۴۰۰ در استان قزوین خبر داد و گفت: بیشتر این افزایش به حوزه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان دولت اختصاص دارد که این میزان هم در مقایسه با سال ۱۳۹۵ حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

خلیلیان با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی بودجه و اعتبارات اختصاصی استان قزوین در سال جاری افزود: در سال ۱۴۰۰ اجرای ۱۵۳۰ پروژه به استان قزوین اختصاص یافته که از نظر تعداد بیشتر طرح‌های در قزوین و تاکستان و از نظر میزان اعتبارات هم بیشترین بوجه برای اجرای طرح در شهرستان بویین‌زهرا تخصیص داده شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha