۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
دستان خالی همدان از اقلام تولیدی در آجیل/ بسته بندی گردو رونق گیرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دستان خالی همدان از اقلام تولیدی در آجیل/ بسته بندی گردو رونق گیرد

همدان- خداویسی، عضو اتحادیه آجیل و خشکبار همدان بابیان اینکه در بسته بندی مناسب محصولات فرهنگ سازی انجام نگرفته، گفت: به همین دلیل همدان جایگاه خوبی در زمینه تولید اقلام آجیل در کشور ندارد.

امجد خداویسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مسئولین باید برای صنف خشکبار و آجیل اهمیت قائل شوند، به موقعیت های اشتغالزایی و درآمدزایی این حوزه اشاره کرد و گفت: آجیل و خشکبار بعد از صنعت نفت و زعفران رتبه سوم را در ارز آوری و گسترش تولیدات و رونق تولید داخلی دارد.

وی با بیان اینکه به هرجهت باید در این راستا قدم های خوبی برداشته شود و این صنف حمایت و تشویق شود، اظهار کرد: استان های کشور به ویژه استان همدان توان ورود به تولید برخی از اقلام آجیل را دارند.

عضو اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با تصریح بر اینکه یکی از کالاهای لوکس، خشکبار و آجیل است؛ اضافه کرد: اگر آجیل و خشکبار به صورت بسته بندی صادر شود هم از لحاظ  کیفیتی محصولات بهتری به بازار عرضه می شود و هم از استهلاک و هرز رفتن محصولات جلوگیری می شود بنابراین باید در این حوزه به موضوع بسته بندی توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: همچنین بسته بندی به صورت شیک و شکیل می تواند خریداران را به سمت خود ترغیب کند و در این راستا اشتغال زایی بیشتر شده و موجب جذب نیروی کار بیشتری می شود.

خداویسی با عنوان اینکه ۸۰ درصد گردو به صورت مغز شده خریداری می شود، اضافه کرد: از آنجا که گردو در میان پوست خود محفوظ است و کیفیت آن معلوم نمی شود شاهدیم که در میان خریداران جا افتاده که گردو را به صورت مغز شده خریداری کنند تا کیفیت آن کاملاً مشخص  باشد.  

وی با اشاره به اینکه گردوها در قالب اشتغال خانگی و توسط بانوان مغز می شوند؛ اظهار کرد: اگر واحدهای بسته بندی برای این کار دایر شود هم از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر است و هم گردوهای مغز شده به صورت شکیل و با کیفیت بهتری عرضه می شود.

عضو اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با اشاره به اینکه کشور ما اگر در زمینه صادرات فعال‌تر باشد می تواند قطب اشتغالزایی در جهان شود، به نقش بسته بندی محصولات در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر محصولات تولیدی به صورت بسته بندی عرضه شود، عملکرد خوب و مثبتی به دنبال دارد.

خداویسی در پایان خاطرنشان کرد: فقط مشکلی که در بسته بندی محصولات مخصوصا آجیل و تنقلات وجود دارد، این است که بسته بندی کمی هزینه های خرید را بالا می برد؛ به همین خاطر در داخل استان همدان در زمینه خرید آجیل بسته بندی شده استقبال کمتر و کم رنگ تری وجود دارد چون این مهم جا نیفتاده و به نوعی در حوزه بسته بندی محصولات فرهنگ سازی خوبی انجام نگرفته است و همین موضوع هم باعث شده تا استان همدان نتواند جایگاه خوبی در عرصه تولید اقلام آجیل در کشور به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha