۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۹
تعریف بسته حمایتی ۴ هزار میلیارد تومانی برای نیازهای کشور در حوزه دارویی

تعریف بسته حمایتی ۴ هزار میلیارد تومانی برای نیازهای کشور در حوزه دارویی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به ارایه بسته‌ای ۱۰ ساله به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین نیازهای کشور به داروهای زیستی، شیمیایی و حوزه تجهیزات پزشکی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های این معاونت تامین نیازهای دارویی و درمانی در کشور با استفاده از توان تخصصی داخلی است، تعریف بسته حمایتی با هدف تامین بازار داخلی با اتکا به توانمندی تخصصی و دانشی جوانان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری اجرایی می‌شود تا کشور از بازار واردات بی‌نیاز و خودکفا شود، ضرورت این کار در روزهای بحرانی، چون شیوع بیماری کرونا و اعمال تحریم‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

البته این طرح یکی از طرح‌های معاونت علمی و فناوری برای ارتقای حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی است، از دیگر اقدامات قابل ذکر و شاخص این حوزه طی ماه‌های اخیر می‌توان به «انعقاد قراردادهای حمایتی از ۵ طرح در حوزه تولید کیت و تجهیزات، تولید فرآورده بیولوژیک استراتژیک و تاسیس شتاب‌دهنده حوزه کیت‌های تشخیصی انسانی» و «تولید داروی پیشرفته پرکینرا برای درمان روماتیسم کودکان به‌عنوان دومین تولیدکننده این دارو در جهان» اشاره کرد.

یکی از اقلام راهبردی و حیاتی در کشور، دارو و تجهیزات درمانی است، نبود یا کمبود آن‌ها می‌تواند کشور را با بحران‌ها و چالش‌های جدی مواجه کند، تامین آن‌ها از بازار جهانی نیز با، اما واگرهای زیادی همراه است و می‌تواند در مواقع نیاز و بحران دست مدیران کشور را خالی بگذارد، به همین دلیل بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پاسخ دادن به این نیازها، اتکا به دارایی‌های فکری و انسانی کشور است.

بر این اساس، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دیگر دست اندرکاران دولتی و تخصصی در تکاپوست تا در این راه، یاریگر نظام بهداشت و درمان کشور باشد.
 

کد خبر: ۱۲۰٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha