۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
تصویب معافیت مالیاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک
سخنگوی دولت عنوان کرد

تصویب معافیت مالیاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

بهادری، سخنگوی دولت از تصویب معافیت مالیاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در هیأت وزیران خبر داد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی گفت: به منظور بررسی سند بودجه کشور که مهمترین سند مالی دولت در یک سال است، بعد از جلسه ای که در خصوص بررسی کلیات بودجه و اصلاحات کلانی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده، هیأت دولت تاکنون ۴ جلسه را به بررسی جزئیات این لایحه اعم از تبصره ها و بندهای آن اختصاص داده است.

وی افزود: امروز صبح نیز پس از حضور اعضای هیأت دولت در خانه ملت که به مناسبت روز مجلس و بررسی همین موضوع از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح برگزار شد، بلافاصله در نوبت های صبح و بعد از ظهر، استمرار جلسات بررسی بودجه را داشتیم و همه این جلسات با حضور رئیس جمهور برگزار شد و تاکنون احکام متعددی به تصویب رسیده است.

بهادری جهرمی با تبیین مصوبات هیأت وزیران در چارچوب سند بودجه پیشنهادی دولت گفت: یکی از این مصوبات، معافیت مالیاتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک است که بر اساس آن ۵ واحد درصد از مالیات مقرر برای صاحبان این کسب و کارها در سال آینده، تخفیف در نظر گرفته می شود.
سخنگوی دولت این مصوبه را به منظور جبران بخشی از خسارت های وارد شده به صاحبان کسب و کارهای کوچک به علت همه گیری بیماری کرونا دانست.

وی تقویت صندوق ملی محیط زیست به منظور حمایت از فعالیت های زیست محیطی و اجرای طرح های مرتبط با این عرصه را از دیگر مصوبات هیأت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برشمرد.

بهادری جهرمی افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شد اعتباراتی به صندوق ملی محیط زیست پرداخت و تحت مدیریت و اشراف سازمان محیط زیست هزینه شود.

وی ایجاد تمهیدات لازم برای تسریع در تکمیل پالایشگاه آبادان را از دیگر مصوبات هیأت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دانست.

بهادری جهرمی افزود: بر اساس یکی دیگر از مصوبات مهم هیأت وزیران، اجرای طرح ساخت پالایشگاه بسیار بزرگی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین گفت: در یکی دیگر از مصوبات هیأت وزیران پیش بینی شد که بخش مهمی از مالیات دریافتی دولت در اختیار شهرداری ها قرار گیرد و به اجرای طرح هایی مانند توسعه حمل و نقل شهری به ویژه تکمیل ناوگان آتش نشانی و تامین خودروها و نردبان های لازم برای این بخش اختصاص داده شود.

وی افزود: دولت همچنین مصوبه بسیار خوبی برای فعالان حوزه فناوری داشت که بر اساس آن مقرر شد، به منظور حمایت از بازی های رایانه ای، ۱۰ درصد از مالیات دریافتی از تولید کنندگان بازی های رایانه ای خارجی در داخل، دریافت و صد در صد آن در اختیار تولید کنندگان و فعالان بازی های رایانه ای داخلی قرار داده شود.

بهادری جهرمی هدف از این مصوبه را حمایت از تولید کنندگان بازی های رایانه ای داخلی و افزایش قدرت آنان برای رقابت با تولید کنندگان خارجی دانست.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha