۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تامین تخم مرغ و مرغ منجمد برای عرضه در سامانه هوشمند توزیع
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد

تامین تخم مرغ و مرغ منجمد برای عرضه در سامانه هوشمند توزیع

مردی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این شرکت تخم مرغ و مرغ منجمد برای عرضه در سامانه هوشمند توزیع را تامین می کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محسن مردی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه قرارگاه امنیت غذایی در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که مهمترین وظیفه این شرکت حفظ ذخایر استراتژیک کشور است، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور وظیفه تامین مرغ و تخم مرغ را برعهده دارد، در حال حاضر ذخایر استراتژیک مرغ و تخم مرغ در شرایط مطلوب قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره جدیدی برای ما تعریف شده که بتوانیم نیاز بخش توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ کشور را انجام دهیم که در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: وظیفه ما تامین و ذخیره سازی مرغ منجمد با قیمت مصوب است که به صورت روزانه در اختیار سامانه هوشمند قرار می دهیم، وظیفه دیگر ما حفظ ذخایر استراتژیک کشور در حوزه جو، کنجاله سویا، ذرت، گوشت قرمز و گوشت مرغ است که تخم مرغ هم به آن اضافه شده است.

مردی خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۳۰۰ گوشت مرغ منجمد در سطح کشور توزیع می شود و این طرح یکی از مهمترین پروژه های وزارت جهاد کشاورزی است و استقبال خوبی هم از آن خواهد شد.

وی با بیان این که مهمترین بخش این طرح آن است که بتوانیم کالاها را با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم، تاکید کرد: با این طرح هوشمند، واسطه هایی که می توانند در قیمت اختلال ایجاد کنند، حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با وضعیت نهاده های دامی در کشور خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با تامین ذخایر نهاده های دامی، در صورتی که کشور با کمبود مواجه شد با تزریق آن به بازار مشکل را برطرف کنیم، بنابراین وظیفه تامین نهاده دامی برعهده ما نیست اما به دلیل تداوم مشکل تامین نهاده، شرکت ذخایر استراتژیک را در اختیار بخش تولید قرار داده و به سرعت با نهاده جدید جایگزین کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ذخایر استراتژیک نهاده دامی به صورت کامل در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

مردی با بیان این که با دستور وزیر جهاد کشاورزی محدودیت توزیع اقلام اساسی برداشته شده است، عنوان کرد: در همین راستا، ما محدودیتی برای توزیع حتی برای خرده فروشی‌ها نگذاشته ایم و اجناس به اندازه کافی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به این که قیمت برای شبکه های توزیع ارزان تر است و قیمت اعلامی مصوب برای مصرف کننده لحاظ می شود، ادامه داد: مرغ ۱۸ هزار تومان و تخم مرغ با قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای شبکه های توزیع درنظر گرفته شده است.

وی افزود: در تهران بیش از ۳ هزار فروشگاه به صورت مستقیم تخم مرغ دریافت می کنند و بیش از یک هزار واحد مرغ دریافتی را به فروشگاه ها می رسانند.

مردی با بیان این که بازار تخم مرغ به آرامش رسیده است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به تدریج از بازار تخم مرغ خارج خواهد شد و مرغ هم تا اواخر آذر تولید بهتری خواهد داشت و این شرکت می تواند توزیع ذخایر به بازار را کاهش دهد تا به تولیدکننده آسیب وارد نشود.

وی در رابطه با ذبح دام های آبستن عنوان کرد: اولویت وزارت جهاد کشاورزی حفظ دام مولد است بنابراین نهاده دامی را در اختیار عشایر و واحدهای تولیدی روستایی قرار داده‌ایم اما اگر به هر دلیلی نتوانند دام خود را نگهداری کنند، دام مازاد را حذف می کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر این که طبق پروتکل های وزارت جهاد کشاورزی، حذف دام مولد ممنوع است و پیگرد قانونی دارد، ادامه داد: ذبح دام مولد در یکی از کشتارگاه های کشور خلاف مقررات بوده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha