۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه‌ای با نگاه به بازارهای فرامنطقه‌ای

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه‌ای با نگاه به بازارهای فرامنطقه‌ای

در نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه‌ای برای ورود آنها به بازارهای فرامنطقه‌ای تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب سه‌شنبه (نهم آذرماه) در نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری گفت: نمایشگاه امسال فرصتی طلایی برای ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری است.

وی با بیان ضرورت حرکت در مسیر رشد و توسعه سازندگان داخلی و ورود آنها به بازارهای فرامنطقه‌ای تصریح کرد: در این نمایشگاه افزون بر گروه‌های کالایی، حوزه ابزار دقیق را باید به‌عنوان یک اولویت مدنظر قرار دهیم و سازندگان داخلی را برای ورود به این عرصه تشویق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صدور خدمات فنی - مهندسی را از دیگر محورهای مهم نمایشگاه امسال دانست و اظهار کرد: برای تحقق این موضوع باید محصولات خود را به‌ویژه در حوزه تعمیرات، خدمات فنی چاه‌ها و طراحی و مهندسی عرضه کنیم و به سمت تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی گام برداریم.

ضرورت تشکیل کنسرسیوم‌ شرکت‌های خدماتی و سازندگان
سعید امینی‌زاده، مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های صنعت نفت و حفاری همکاری مثبتی برای تبیین مسائل و مشکلات بین سازندگان و مصرف‌کنندگان شکل می‌گیرد، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال شاهد حضور بیشتر سازندگان توانمند و بومی استان خوزستان خواهیم بود و بنا داریم برای ساخت اقلام فاقد نمونه، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار به پیمانکاران سپرده می‌شود یکی دیگر از مواردی که بهتر است در نمایشگاه امسال بر آن تمرکز شود ایجاد کنسرسیوم‌هایی متشکل از شرکت‌های خدماتی و سازندگان است تا روند شرکت در مناقصات مناطق نفت‌خیز جنوب برای آنها تسهیل شود.

اگر می‌خواهیم در ساخت داخل رو به جلو حرکت کنیم باید...
صادق فتح‌الهی، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز اظهار کرد: اگر قصد داریم در ساخت داخل رو به جلو حرکت کنیم باید قبل از برگزاری نمایشگاه نیازهای خود در حوزه کالاهای پرمصرف زیرسطحی و راهبردی را شناسایی کنیم و آنها را در اختیار سازندگان بار اول و با استعداد ویژه قرار دهیم و طرح‌های مختلف ساخت تجهیزات را از دانشگاه‌ها، صنایع و سازندگان برتر احصا کنیم.

وی تصریح کرد: با دعوت از فعالان حوزه نفت و گاز سایر کشورها در نمایشگاه امسال می‌توان در زمینه ساخت و مباحث صدور خدمات فنی - مهندسی به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

در این نشست بر پررنگ‌تر شدن مباحث پژوهش و فناوری، ایمنی و محیط زیست، تولید و امور فنی، همچنین استفاده از ظرفیت ارتباطی کانون بسیج مهندسین در نمایشگاه تأکید شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha