دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
رئیس اتاق سمنان:

دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

رئیس اتاق سمنان می‌گوید: برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مدنظر دولت قرار دارد، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مهیا شدن برخی الزامات است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بیست و چهارمین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان با محوریت بررسی تهیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۸ درصد در محل این اتاق برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: منابع مالی رشد اقتصادی را به همراه نمی‌آورد توسعه صنعتی نیاز به الزامات دارد شاخص‌های رشد اقتصادی حاوی ارقام و محاسبات شفاف هستند اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی متناسب دست یابیم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

وی ادامه داد: ساختار درست اقتصادی نیازمند چهار مؤلفه الزامات ساختاری، الزامات بودجه‌ای، الزامات پولی و مالی و بهره‌وری است تا زمانی که موارد فوق در اقتصاد نهادینه نگردد رشد اقتصادی محسوس نخواهد بود.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: مناسب بود قبل از سیاست‌گذاری بودجه ۱۴۰۰ با رشد اقتصادی هشت درصد، موارد با بخش خصوصی مورد مشورت قرار می‌گرفت تا شاخص‌های همانند اصلاح مبادلات مالی مورد بررسی قرار می‌گرفت.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: رشد هشت درصد نیازهای متعارف دارد، تا زمانی که موانع پیشروی تولید و کسب‌وکار است رشد اقتصادی با گمانه‌زنی‌ها روبرو است.

وی ادامه داد: بیشتر وقت فعالین اقتصادی صرف بروکراسی اداری می‌شود تا آنجا که دیگر زمانی برای تمرکز فکری در تولید باقی نمی‌ماند، بخش خصوصی الزام به رشد دارد چون با مقوله‌ای به نام رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی روبرو است.

علوی معتقدی است رشد ۸ درصدی محتمل خواهد بود به‌شرط اینکه موانع پیشرو کسب‌وکار در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی برداشته شود.

وی تصریح کرد: قلاب‌های عدم توسعه باید از دوش تولیدکننده و صادرکننده برداشته شود، دولت باید کوچک و ناظر باشد.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha