۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۳۲۸ هزار تن کالا از گیلان به کشورهای عضو اوراسیا صادر شده است
ناظر گمرکات گیلان:

۳۲۸ هزار تن کالا از گیلان به کشورهای عضو اوراسیا صادر شده است

رشت - ناظر گمرکات گیلان و دبیر میز اوراسیا از صادرات ۳۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از گمرکات گیلان، علی یوسفی نژاد اظهار کرد: از تاریخ اجرایی شدن موافقتنامه تجاری اوراسیا ۵ آبان ۱۳۹۸  تا پایان سال، میزان صادرات قطعی استان به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۳۲۸ هزارتن به ارزش دلاری ۱۶۴ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی ۸۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: این حجم از صادرات مبین سهم گمرکات استان از کل کشور به میزان ۶۵ درصد وزنی و ۶۰ درصد ارزش دلاری از سرجمع صادرات کشور است.

وی بیان کرد:همچنین در این مدت میزان ۴۶۷ هزارتن کالا به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به استان گیلان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ درصد و ۳۳ درصد به لحاظ وزنی و ارزش دلاری رشد داشته است و سهم واردات گمرکات استان گیلان از کل کشور در حوزه مذکور ۲۳ درصد وزنی و ۲۸ درصد ارزش دلاری است..

ناظر گمرکات استان گیلان در انتها خاطر نشان کرد: موافقتنامه موقت تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۸ اجرایی و تخفیفات تعرفه ای نیز در حوزه صادرات و واردات اعمال شده است.

کد خبر: ۱۲٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha