۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه توزیع نمی‌کند، مؤاخذه کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه توزیع نمی‌کند، مؤاخذه کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نماینده‌ای که برای حق مسلم حوزه انتخابیه باید دم دفتر وزیر برود شأن نمایندگی را پایین آورده و نقش نظارتی مجلس را تضعیف می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه روز ۱۰ آذر ماه مزین به نام شهید مدرس(ره)، بزرگداشت مقام، جایگاه، شأن و منزلت مجلس است، گفت: شهید مدرس(ره) فرموده است «خداوند دو چیز به من نداد؛ طمع و ترس. هرکس با منافع ملی و اسلام باشد، من هم با او هستم.» نگفت آنچه خداوند به من داده و به داده ها اشاره نکرد بلکه به نداده ها اشاره کرد لذا نداشته های یک نماینده نیز مهم است؛ اینکه چه صفاتی دارد یک بحث است و اینکه چه صفاتی را ندارد بحث دیگری است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت، دولت انقلابی است و علیرغم اینکه نیاز به تعامل و حفظ حرمت است اما این موارد باید بر مدار گفتمان انقلاب، مصالح نظام و منافع مردم باشد حتی اگر آن مسئول، پست خود را از دست داد. آن مسئولی که دشمن نداشته و کسی از او بدش نمی آید، دچار نفاق است.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ شأن مجلس عنوان کرد: اگر می خواهیم این اتفاق بیفتد باید به دوران پیش از انتخابات بازگردیم. در انتخابات با وعده های اجرایی، با پهن کردن سفره های انتخاباتی، پول پاشی ها، قول و قرارها و وامدار شدن کانون های ثروت و قدرت، گاه فردی در هر مجلسی که باشد چه چپ و چه راست، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، اگر از این طریق وارد مجلس شد، رفتار نمایندگی متأثر از آن اخلاق انتخاباتی خواهد شد و بعد از آن باید بدهی خود را پرداخت کند لذا مجلسی که اینگونه ساخته شود، نمی تواند مجلس در رأس امور و عصاره فضائل ملت باشد.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: امام(ره) فرمود «مجلس عصاره فضائل ملت است» و رهبری نیز در این خصوص فرموده اند «امام(ره) نفرموده است مجلس عصاره خصائل ملت است» چون خصلت شامل ترس، دنیاطلبی، وام دار شدن به این و آن و دیدن مصالح خویش و ترجیح آن بر مصالح ملت نیز هست که اگر این چنین شد، همه چیز به هم می ریزد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه وقتی درخت سیب می کاریم، انتظار سیب سرخ صادراتی داریم و انتظار پرتقال و گلابی داشتن خطاست، اظهار داشت: کاندیدایی که زمانی انتخابات وعده نابجا داد توقع مردم را بالا می برد و بعدها مردم تصور می کنند نماینده مجلس باید شهردار خوب، عضو شورای شهر خوب، استاندار، فرماندار و وزیر خوب هم باشد. نه! نماینده باید نماینده مردم و در تراز انقلاب باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید ریل بودجه ریزی را عوض کند، ابراز داشت: کرنش نماینده مجلس در برابر وزیر برای دریافت امکاناتی که حق حوزه انتخابیه اوست، مجلس را از رأس امور پایین می آورد. مجلس باید با اقتدار وزیری را که بودجه را عادلانه و منصفانه توزیع نمی کند، مؤاخذه کند. نماینده ای که برای حق مسلم حوزه انتخابیه باید دم دفتر وزیر برود شأن نمایندگی را پایین آورده و به تضعیف نقش نظارتی مجلس می انجامد.

گودرزی با اشاره به کمبود پزشک گفت: در روز رأی اعتماد هم گفتم خدا لعنت کند کسانی را که به خاطر تعارض منافع این بلا را سر مردم می آورند. کمبود پزشک اظهر من الشمس است به خصوص که چادرهای پیاده روهای بیمارستان ها این موضوع را نشان می دهد. بعد می گویند ما کمبود پزشک نداریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تأکید کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری قرار بود چابک سازی شده و کاهش هزینه و رضایتمندی بیاورد اما نقض غرض شد و هیچ کدام از هدف گذاری ها انجام نشد. مجلس کار را شروع کرده پس رئیس جمهور، رئیس سازمان اداری و استخدامی را مکلف به حمایت و اجرای قانون کند.

وی همچنین با تأکید بر برون سپاری خدمات عنوان کرد: متأسفانه این مهم به برون سپاری در نیروی انسانی و به برده داری نوین تبدیل شد که امیدوارم با استارتی که کمیسیون زده مجلس نیز آن را همراهی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا، پایانه های فروشگاهی، سامانه های اطلاعات کشور و غیره باید پیگیری شود همچنین قوه قضائیه ثبت اموال مسولان را ادامه دهد چرا که کار متوقف شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha