۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
آموزش خرید و فروش طلا دست دوم

آموزش خرید و فروش طلا دست دوم

در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت طلا در بازار، خرید و فروش طلا دست دوم در بین مردم ایران رونق پیدا کرده است. در حال حاضر خرید طلا به عنوان یک روش امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت طلا در بازار، خرید و فروش طلا دست دوم در بین مردم ایران رونق پیدا کرده است. در حال حاضر خرید طلا به عنوان یک روش امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. با خرید طلا دست دوم می‌توان از راکد ماندن سرمایه خود جلوگیری کرد. مهمترین مزیت خرید طلاهای دست دوم این است که دیگر نیاز نیست هنگام خرید برای آن‌ها اجرت ساخت پرداخت نمایید. در هنگام فروش طلا دست دوم نیز زیاد ضرر نخواهید کرد و در نهایت سرمایه اولیه‌ای که بابت خرید طلای دست دوم صرف کرده بودید، افزایش می‌یابد. برای آشنایی با مزایای خرید و فروش طلا دست دوم لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر مزایا درباره قواعد مربوط به خرید و فروش طلای دست دوم در ایران، ‌ نحوه محاسبه قیمت طلاهای دست دوم و روش‌های کسب سود بیشتر از فروش طلا صحبت کنیم.

خرید و فروش طلا دست دوم

آشنایی با قواعد خرید و فروش طلا دست دوم در ایران

  • نگهداری فاکتور خرید طلا در نزد خود

اولین قاعده‌ای که در زمان فروش طلا دست دوم باید مورد توجه قرار گیرد، فاکتور خرید طلا می‌باشد. پس از خرید طلا حتما فاکتور آن را در جایی امن نگهداری کنید زیرا گم شدن فاکتور مشکلاتی را برای شما پیش می‌آورد. در واقع فاکتور خرید به عنوان یک مدرک معتبر اثبات می‌کند که شما مالک واقعی طلا هستید. در زمان فروش طلا دست دوم، طلافروش از شما فاکتور آن را درخواست می‌کند و در صورت عدم ارائه فاکتور طلای شما را نمی‌خرد. فقط در صورتی امکان فروش طلای بدون فاکتور وجود دارد که شما یکی از مشتری‌های ثابت طلافروشی مورد نظر باشید. اما به طور کلی طبق قواعد موجود در بازار طلافروشان اکثر آن‌ها طلای بدون فاکتور خریداری نمی‌کنند. در صورت گم شدن فاکتور به همان طلافروشی که قبلا طلا را از آن خریده‌اید، مراجعه کنید و با ذکر تاریخ خرید از او بخواهید که برای شما فاکتور المثنی صادر نماید.

  • کسر شدن اجرت پرداخت و سود طلافروش از جنس طلا

نکته دیگری که در هنگام خرید و فروش طلا دست دوم باید به آن توجه کنید این است که حتی اگر فقط یک روز از خرید طلا بگذرد و شما بخواهید بلافاصله یک روز بعد طلای خود را به فروش برسانید، ‌ طلای شما به عنوان یک طلای دست دوم به شمار می‌رود و در زمان فروش اجرت ساخت و سود طلافروش را از جنس طلا کسر می‌کنند. این موضوع یک قانون است و تمام طلافروشی‌ها موظفند که آن را رعایت کنند. طبق قانون هیچ طلافروشی اجازه ندارد طلای نو را که با قیمت طلای دست دوم خریده بار دیگر به جای طلای نو با سود و اجرت به مشتری‌های دیگر بفروشد. این کار غیر قانونی است و با طلافروشی‌هایی که خلاف قانون عمل کنند، برخورد می‌شود. البته هیچ راهی برای اینکه بفهمیم طلا نو است یا بلافاصله چند روز پس از خرید به فروش رسیده، وجود ندارد. این امر به طور کامل به وجدان طلافروش وابسته است.

فروش طلا دست دوم

قیمت طلا در زمان خرید و فروش طلا دست دوم چگونه محاسبه می‌شود؟

برای آشنایی با نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم ابتدا باید مفهوم واژه اجرت آشنا شوید و بدانید که چطور محاسبه می‌شود. اکثر طلاهای موجود در طلافروشی‌ها دارای اجرت و کارمزد بالایی هستید و چنانچه خریدار بعد از مدت کوتاهی بخواهد طلاهایش را بفروشد، ‌ به مقدار زیادی ضرر خواهد کرد. در خرید طلا دست دوم دیگر نیازی به پرداخت کارمزد ساخت طلا یا همان اجرت وجود ندارد و این به نفع خریدار است. فقط باید در کنار پول طلای دست دوم مبلغی را به عنوان سود و مالیات نیز به فروشنده پرداخت نمایید. طلاها دارای اجرت و کارمزد ساخت متفاوتی هستند. هر چه مدل طلا جدیدتر و امروزی‌تر باشد، میزان اجرت ساخت آن نیز طبیعتا بیشتر خواهد شد.

 معمولا اجرت جواهر از طلا بیشتر است زیرا دقت و مدت زمان بیشتری برای ساخت جواهر صرف می‌شود و در ساخت آن سنگ‌های زینتی گرانقیمت به کار می‌رود. به طور کلی بین دقت و زمان صرف شده برای ساخت طلا و جواهر و اجرت ساخت آن‌ها رابطه مستقیمی برقرار است. ‌ تعیین میزان اجرت طلاهای مختلف به عهده بنکداران و تولیدی‌های طلا می‌باشد و فروشنده هیچ حقی بابت دخل و تصرف در میزان اجرت یک طلا ندارد. کارمزد فروش طلا دست دوم ۷ درصد و میزان مالیات ارزش افزوده نیز ۹ درصد است. در واقع طلافروش هنگام خرید و فروش طلا دست دوم نباید هیچ مبلغی را به عنوان اجرت در نظر بگیرد.

خرید و فروش طلا دست دوم چه مزایایی دارد؟ ‌

افرادی که هدف آن‌ها از خرید طلا حفظ ارزش دارایی و سرمایه‌گذاری است، باید طلای دست دوم خریداری کنند. زیرا خرید و فروش طلای دست دوم مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت این نوع خرید این است که دیگر لازم نیست پول اضافی بابت اجرت ساخت طلا پرداخت کنید و با پول خود امکان خرید طلای بیشتری وجود دارد. یکی دیگر از مزایای خرید و فروش طلا دست دوم این است که امکان تبدیل طلا به پول نقد یا بالعکس در هر زمانی وجود دارد. در بازار خرید و فروش طلاهای دست دوم هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد، فقط باید برای خریدن یا فروختن طلاهای دست دوم به یک طلافروشی مطمئن و با اعتبار مراجعه کنید.

فروش طلا دست دوم

روش‌های کسب سود بیشتر از طریق خرید طلا دست دوم

کسانی که قصد دارند از طریق خرید و فروش طلا دست دوم به سود زیادی دست پیدا کنند، باید سکه طلا، طلاهای کم اجرت یا طلاهای بدون اجرت خریداری کنند. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم در هنگام خرید طلای نو علاوه بر سود فروشنده و مالیات بر ارزش افزوده مبلغی که به عنوان اجرت و کارمزد ساخت به مبلغ نهایی قیمت طلای نو افزوده می‌شود و در زمان فروش طلا قیمت اجرت از قیمت کل طلا کسر می‌شود. به همین دلیل خرید طلا دست دوم به صرفه‌تر و ارزان‌تر می‌باشد و سود خوبی به خریدار تعلق می‌گیرد. یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری با خرید طلا دست دوم این است که از خرید طلاهای دارای سنگ‌ و نگین‌های زینتی ریز بپرهیزید. زیرا در زمان فروش ارزش مالی برای شما نخواهند داشت. حتما باید خرید و فروش طلا دست دوم را در یکی از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و مطمئن باشید که طلای خریداری شده توسط شما طلای دزدی، قاچاق یا تقلبی نباشد.

خرید و فروش طلا دست دوم در سایت هیفا گلد

اگر جزء افرادی هستید که به طلا علاقه فراوانی دارند و می‌خواهید با خرید طلا به صورت آنلاین پول خود را سرمایه‌گذاری کنید، باید به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر باشید. اگر به دنبال سایتی هستید که به صورت آنلاین نسبت به خرید یا فروش طلا دست دوم اقدام کنید، ما به شما سایت هیفا گلد با آدرس اینترنتی https://hayfagold.com/ را معرفی می‌کنیم. این سایت معتبر فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با مدیریت حریرلک آغاز کرد تا به خریداران و فروشندگان طلا کمک کند تا قطعه‌های طلای خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند یا به فروش برسانند. هیفا گلد فقط با طلافروشی‌های معتبر موجود در استان تهران همکاری می‌کند و در قبال خرید و فروش طلا در طلافروشی‌های شهرستان‌ها هیپ مسئولیتی را نمی‌پذیرد. در این سایت هیچ واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان وجود ندارد و خود کاربران باید تمام جوانب امنیتی خرید و فروش این فلز ارزشمند را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha