۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ساخت دستگاه شوینده سطل شیر برای اولین بار در کشور| افزودنی که از کپک زدن خوراک دام جلوگیری می کند
مخترع صنعت دامداری در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

ساخت دستگاه شوینده سطل شیر برای اولین بار در کشور| افزودنی که از کپک زدن خوراک دام جلوگیری می کند

خندانی، مخترع صنعت دامداری گفت: با توجه به اینکه یکی از معضلات بزرگ در صنعت گاو شیری مشکل شستشوی سطل گوساله و بهداشت تغذیه دام است، دستگاه سطل شویی طراحی کرده ایم که ۶۰ سطل گوساله را همزمان میشوید.

بازار؛ گروه کشاورزی: علیرضا خندانی، دامپزشک و مخترع صنعت دامداری کشور در خصوص آخرین اختراعات خود به خبرنگار «بازار» گفت: عمده فعالیت و اختراعات بنده در حوزه صنعت دامداری است که شامل تجهیزات و همچنین در حوزه افزودنی های خوراک دام است.

خندانی افزود: با این وجود یکی از جدیدترین اختراعات بنده یک دستگاه سطل شوی گوساله است که برای اولین بار ساخته شده است.

ساخت دستگاه سطل شویی که ۶۰ سطل شیر را با هم می شوید
وی در خصوص ویژگی های این دستگاه سطل شوی گفت: این دستگاه که برای اولین بار طراحی و تولید شده است ۶۰ سطل گوساله را در برنامه های مختلف می شوید.

یکی از معضلات بزرگ در صنعت گاو شیری مشکل شستشوی سطل گوساله و بهداشت تغذیه دام است. به همین دلیل این دستگاه در واقع می تواند مانند ظرفشویی خانگی عمل کند و سطل های شیر را بشوید

این مخترع کشور گفت: یکی از معضلات بزرگ در صنعت گاو شیری مشکل شستشوی سطل گوساله و بهداشت تغذیه دام است. به همین دلیل این دستگاه در واقع می تواند مانند ظرفشویی خانگی عمل کند و سطل های شیر را بشوید.

خندانی با بیان اینکه تولید این دستگاه سطل شوی به تولید انبوه رسیده است، افزود: مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این دستگاه یکسری مواد خارجی مثل پمپ که تکنولوژی های آن را در کشور نداریم، استیل تایوانی و غیره است که تقریبا به صورت روزانه قیمت این مواد اولیه تغییر می کند.

تولید افزودنی خوراک که مثل آنتی بیوتیک عمل می کند و جلوی کپک زدگی را می گیرد
این فعال صنعت دامداری در خصوص آخرین تولیدات و اختراعات خود در حوزه افزودنی ها نیز گفت: ما در مجموعه خود یک افزودنی خوراک تولید می کنیم که جلوی کپک زدگی خوراک را می گیرد. به خصوص اینکه کپک زدگی خوراک دام یکی از اصلی ترین معضلات این حوزه محسوب می شود.  

این افزودنی خوراک به نحوی است که جلوی کپک زدگی را می گیرد؛ یعنی دقیقا مانند آنتی بیوتیک که ضد باکتری است این محصول هم جلوی رشد قارچ ها و کپک ها را می گیرد

وی ادامه داد: این افزودنی خوراک به نحوی است که جلوی کپک زدگی را می گیرد؛ یعنی دقیقا مانند آنتی بیوتیک که ضد باکتری است این محصول هم جلوی رشد قارچ ها و کپک ها را می گیرد.

خندانی در پایان گفت: الان صنعت دامداری کشور وضعیت چندان خوبی ندارد که عوامل بسیاری مانند «مشکلات اقتصادی، مسائل پیرامون نهاده ها، تحریم و غیره» بر این وضعیت موثر است.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha