۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
درج نام شرکت‌های ایرانی در بازار سرمایه سوریه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

درج نام شرکت‌های ایرانی در بازار سرمایه سوریه

پورابراهیمی،‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران از درج نام شرکت‌های صنعتی کشورمان در بازار سرمایه سوریه خبر داد.

 به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که به همراه وزیر صمت کشورمان به سوریه سفر کرده است، این مطلب را در دیدار با عابد فضیله رئیس سازمان بورس سوریه بیان کرد.

وی پیشنهاد کرد تا بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه اندازی شود.

به گفته پور ابراهیمی هم اکنون ۳۰ شرکت در بورس اوراق بهادار سوریه فعالیت دارند، و حضور شرکت‌های ایرانی موجب عمیق شدن بازار سرمایه سوریه و همچنین کمک به فعالیت تولیدی این کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه این دیدار با اشاره به تجربه بالای نهادهای بازار سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: امکانات، ظرفیت‌ها و نرم افزارهای مورد استفاده در بخش‌های مختلف مدیریت بازار سرمایه ایران، فرصت بسیار خوبی را فراهم کرده است که ضمن تبادل این دانش فنی و فناوری‌های تخصصی، همکاری عمیقی بین این دو بازار سرمایه شکل گیرد.

پور ابراهیمی در ادامه همکاری تهران و دمشق، استمرار فعالیت بورس‌های کالایی را خواستار شد و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تامین نیاز مواد اولیه صنایع سوریه از راه بورس کالای ایران اعلام کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه مشارکت بازارهای سرمایه دو کشور تاکید کردند.

رئیس سازمان بورس سوریه تصریح کرد: در سفر هیات اقتصادی سوریه به تهران که به زودی انجام می‌شود، از نهادهای بازار سرمایه ایران بازدید و در زمینه انتقال تجربیات بازارهای بورس و سرمایه کشورمان به سوریه یادداشت تفاهمی را به امضاء می‌رسانند.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha