۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
ساخت ۱۰۰ درصد قطعات راهبردی نیروگاه‌های حرارتی در کشور
مدیرعامل گروه مپنا اعلام کرد

ساخت ۱۰۰ درصد قطعات راهبردی نیروگاه‌های حرارتی در کشور

علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، از ساخت ۱۰۰ درصد قطعات راهبردی نیروگاه‌های حرارتی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه برق، یک کالای راهبردی افزود: تامین امنیت تولید برق به عنوان یک کالای راهبردی بسیار ضروری است و در این راستا ما باید توانایی احداث نیروگاه را در کشور حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در تامین تجهیزات نیروگاه توان خود را حفظ خواهیم کرد گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می‌شود هرگز در اثر تحریم با مشکل مواجه نخواهد شد.
 
مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه‌ها با بومی سازی‌های انجام شده کاهش یافته است ادامه داد: درحال حاضر بخشی از مواد اولیه ساخت نیروگاه داخلی سازی شده است البته ما در هر بخشی که با مشکل مواجه شدیم آن را بومی سازی کردیم اگرچه توسعه این فعالیت نیازمند هزینه و تامین زیر ساخت است.

علی آبادی با بیان اینکه ما در گذشته تحت لیسانس کشورهای دیگر فعالیت می‌کردیم گفت: درحال حاضر ما تجهیزات را در کشور طراحی کرده و می‌سازیم از جمله سیستم کنترل نیروگاه که به عنوان مغز متفکر این مراکز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه تمرکز مپنا برروی نقاطی است که ممکن است به دلیل تحریم‌ها با خطرمواجه باشد گفت: ما قطعات را گرانتر می‌سازیم، اما حاضر به وابسته شدن برای تامین تجهیزات نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha