۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
۱۶۴ شرکت ایرانی توانمندی‌ خود را به رخ سوری‌ها می‌کشند
عضو هیئت دوستی پارلمانی ایران و سوریه:

۱۶۴ شرکت ایرانی توانمندی‌ خود را به رخ سوری‌ها می‌کشند

قزوین- محمد بیگی،‌عضو هیئت دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: با برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی و تجاری ایران در سوریه ۱۶۴ شرکت صنعتی و تولیدی ایرانی توانمندی‌هایشان را به سوری‌ها نشان می‌دهند. 

فاطمه محمدبیگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی و تجاری ایران در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، وزیر اقتصاد سوریه، جمعی از نمایندگان هیئت دوستی پارلمانی ایران و سوریه و تعدادی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایران و سوی در مرکز نمایشگاهی دمشق گشایش یافته است.

وی توسعه روابط تجاری ایران با سوریه و سایر کشورهای منطقه را هدف اصلی از برگزاری مشترک این نمایشگاه دانست و اضافه کرد: اگر روابط اقتصادی ما گسترش یابد، ارز خارجی بیشتری وارد کشور شده و به رونق اقتصاد، تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان ما کمک خواهد کرد. 

محمدبیگی ادامه داد: در چارچوب این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا هر دو کشور بیشتر از گذشته از ظرفیت‌های اقتصادی همدیگر شناخت پیدا کنند و بازرگانان ایرانی و سوری هم با آگاهی از نیازهای هر ۲ طرف در جهت همکاری‌های متقابل اقتصادی گام بردارند و از این طریق یک مسیر گشایش و ایجاد درآمدهای پایدار برای اقتصاد ملی ما ایجاد شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس همچنین از حضور شرکت‌های صنعتی استان قزوین در نمایشگاه دمشق خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد، برای اولین بار شاهد حضور شرکت‌های تولیدی استان قزوین در این نمایشگاه هستیم تا ظرفیت تولید محصولات مختلف صنعتی در استان قزوین به رؤیت طرف سوری برسد.

محمدبیگی افزود: با توجه به حضور شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان قزوین در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایشگاه‌های دمشق به زودی شاهد سرمایه‌گذاری صنایع استان در سوریه خواهیم بود.

وی به حضور ۱۶۴ شرکت صنعتی از ایران در نمایشگاه یادشده اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی ایران است که تاکنون در سوریه برگزار شده و باور داریم که برپایی این نمایشگاه گامی مهم در حوزه ارتقای همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور به حساب می‌آید.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha