۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
دولت سریعا کنترل قیمت اجناس و کالاهای اساسی را رقم بزند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت سریعا کنترل قیمت اجناس و کالاهای اساسی را رقم بزند

اسماعیلی، نماینده مردم میانه مجلس تاکید کرد: ضروری است دولت با تشکیل قرارگاه توانمند اقتصادی و با اتخاذ تدابیر لازم تورم، گرانی و ضعف در کنترل در قیمت اجناس و کالاهای اساسی مردم را سریعا رفع کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: سالروز شهادت آیت سید حسن مدرس و روز مجلس را گرامی می داریم و به روان پاک شهیدان درود و سلام می فرستیم، مدرس مجتهدی با درایت، بیگانه ستیز و مرد سیاست بود که با جسارت و شجاعت تمام در راه عزت و استقلال کشور به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و خدمت به مردم را از وظایف شرعی خود می دانست، قطعا این روحیه انقلابی و استکبار ستیزی الگوی شایسته ای برای همه خدمتگذاران صدیق جمهوری اسلامی است.

نماینده میانه در مجلس ادامه داد: با ملاحظه این منش انقلابی اکنون که مذاکرات برجام در وین در جریان است دنیا باید این پیام را دریافت کرده باشد که ملت قهرمان ایران، درس خوانده مکتب مقاومت بوده و روی منافع به حق خود امتیاز ذلت باری را به هیچ کس نمی دهد ولی همواره از مذاکرات سازنده و تعاملات جهانی استقبال کرده و به ارتباطات بین المللی و حسن همجواری با کشورهای منطقه علاقه مند است. در این مسیر به محض رفع واقعی تحریم ها و راستی آزمایی و محقق شدن آثار عملی آن تاکید تمام داریم.

وی بیان کرد: جناب آقای رئیس جمهور با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور میدانی و جهادی جنابعالی و هیات دولت در استان های مختلف و اهتمام بی وقفه برای حل مشکلات مردم بارقه امید را درسر و سامان دادن به نا بسامانی عمدتا اقتصادی کشور ایجاد کرده است. لذا ضروری است با تشکیل قرارگاه توانمند اقتصادی و با اتخاذ تدابیر لازم تورم، گرانی و ضعف در کنترل در قیمت اجناس و کالاهای اساسی مردم را سریعا رفع کنید.

این نماینده مجلس گفت: در راستای حمایت از دهک های پایین جامعه به ویژه کارگران، نیروهای خدماتی و مشاغل ناپایدار از جنابعالی درخواست می کنم ضمن توجه به معیشت این قشر مظلوم به پدیده نامبارک تحت عنوان قراردادی، کار معین، حجمی، شرکتی، طرحی، پیمانکاری، برون سپاری، پاره وقت، زمان مزدی، تامین نیرو، کارگری موقت و سایر موارد که در ادارات و دستگاه های دولتی و مشاغل غیردولتی به کار گرفته شده و با دریافتی بسیار ناچیز و محروم از مزایای متعلق قانونی مورد استثمار تعدادی از پیمانکاران قرار می گیرد و بسیاری از آنها ده ها سال در انتظار تعیین تکلیف استخدامی هستند خاتمه داده و در مسیر عدالت اجتماعی، استرس و آلام آنها و خانواده هایشان را برطرف کنید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مثل اینکه اخطار چند هفته پیش همکار ارجمندم جناب آقای حسینی نماینده دیگر شهرستان را در مورد حل مشکلات قولاد شهرستان به خوبی نشنیده و اقدامی نکرده اید به این مسئله شدیدا تذکر میدهم به بی برنامگی ها و نبود سیاست گذاری های منسجم و اثربخش سازمان ایمیدرو به اوضاع آشفته و عقب ماندگی های فولاد شهرستان میانه رسیدگی کنید، بی تردید ادامه بی توجهی شما و مجموعه ایمیدرو اقدامات بعدی قانونی را در چند روز آینده رقم خواهد زد.

اسماعیلی ادامه داد: وزیر اقتصاد، سود بانکی بین سرمایه گذار و بانک ها عمدتا برخواسته از فعالیت اقتصادی نبوده و مانع تولید است، دریافت تسهیلات بانکی برای تولید کننده معضل بزرگی بوده حتی برای دریافت وام بسیار کم نیز موضوع ضامن کارمند مردم را به کلی گرفتار کرده است جایگزینی اعتبار سنجی به جای وثیقه گذاری یکی از راه کار موثر است که باید در سریعترین زمان ممکن اقدام کرد و یکی از مصادیق تحول بانکی را نمایان کنید.

وی گفت: باید به عرض برسانم شهرستان میانه مهد وزرشکاران نام آور و قهرمانان ملی و بین المللی است و در رشته های مهمی مثل تکواندو، شنا، پرورش اندام، وزنه برداری، کشتی، تیرو کمان و سایر رشته های ورزشی همواره با شکوه تمام درخشیده و مدال آوران نامداری را در میادین جهانی، المپیکی و پارالمپیکی با وجود امکانات بسیار ناچیز تقدیم مهین اسلامی کرده اما متاسفانه شهرستان قهرمان پرور میانه، ورزشکاران قهرمان و مربیان پر توان ناباورانه مورد غفلت قرار گرفته و هیچگونه حمایت در خور شأن آنها به عمل نیامده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: از مسئولان بلندپایه کشور می خواهم وزارت ورزش وجوانان را در توجه جدی به قهرمانان غیرتمند از جمله تامین آینده شغلی، تهیه مسکن مناسب و همچنین احداث خانه تکواندو، مرتفع ساختن نواقصات استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری و ایجاد امکانات مناسب سایر رشته های ورزشی را یاری کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس تاکید کرد: در پایان با عنایت به وجود پتانسیل های در معادن و سایر محصولات کشاورزی و باغی از تمامی سرمایه گذران و کارآفرینان کشور خواهش می کنم ظرفیت های بالای این شهرستان را مورد بررسی قرار داده و با برخورداری از حمایت های تسهیلگر مسئولان استان و شهرستان و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در واحدهای تولیدی و صنعتی مبادرت کنند که این کار گام مهمی در چرخه اقتصادی منطقه بود و در جهت خودکفایی کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha