۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
نگرانی از منابع پایین صندوق ملی مسکن| دهک‌های پایین در پیش پرداخت اولیه ثبت نام مسکن مشکل دارند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن در گفتگو با بازار :

نگرانی از منابع پایین صندوق ملی مسکن| دهک‌های پایین در پیش پرداخت اولیه ثبت نام مسکن مشکل دارند

دنیامالی عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن گفت: دهکهای پایین جامعه در همان پیش پرداخت اولیه مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن مشکلات جدی دارند که باید برطرف شود.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به گروه های مدنظر قرار گرفته برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام در نهضت ملی مسکن مشمول بانوان مجرد بالای ۳۵ سال  و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می شود.

وی تاکید کرد: همچنین معلولین آنهم بدون در نظر گرفتن جنسیت و از ۲۰ سال به بالا مشمول ثبت نام در نهضت ملی مسکن هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین یک گروه دیگر بیماری‌های خاص بوده و این افراد هم مشمول ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هستند. همچنین یک گروه دیگر از نخبگان جامعه هستند که ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شامل آنها می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم تا سن برخورداری از مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن را پایین بیاوریم.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما به دنبال این هستیم تا کسانی که در دو سال آینده قصد ازدواج دارند بتوانند در این طرح  ثبت نام کنند و این مسئله در جهت کمک به کانون حمایت از ازدواج و تشکیل خانواده است.

دنیامالی در ادامه با اشاره به مشکلات صندوق ملی مسکن بیان داشت: با توجه به همه منابعی که در این بخش پیش‌بینی شده و آن چیزی که در اختیار داریم شاید ما در حد ۳۰ هزار  میلیارد در این صندوق منابع نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حالی که در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بایستی ۵۷ هزار میلیارد یارانه بدهیم و این مسئله در سالهای سوم و چهارم به عدد ۱۳۰ الی ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می رسد بنابراین ما در این بخش تامین منابع مسکن نگرانی هایی داریم که باید به نحوی جبران شود.

عضو مجلس در شورای عالی مسکن در ادامه با اشاره به نقدینگی دهک های پایین برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی تاکید کرد: از سویی نگاه ما به برخورداری دهکهای پایین از مسکن است لذا اعتقاد داریم که باید شرایطی ایجاد کنیم که دهک‌های پایین این توانایی را داشته باشند که بتوانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دهکهای پایین جامعه در همان پیش پرداخت اول مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن مشکلات جدی دارند که باید برطرف شود و این مسئله یکی از مباحث اصلی ماست.

دنیامالی با اشاره به مباحث مربوط به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی‌مسکن بیان داشت: خوشبختانه با گزارشاتی که وزارت راه و شهرسازی در این بخش داشته تا کنون برای ۲ میلیون و ۸۰۰ واحد تامین زمین شده است.

عضو مجلس در شورای عالی مسکن با بیان اینکه ما برای یک میلیون و دویست هزار واحد کمبود زمین داریم بیان داشت: از این رو مقرر شده وزارت دفاع و جهاد کشاورزی و برخی از وزارتخانه ها این یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کسری زمین را تامین کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha