۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۲
زیان ۲ هزار میلیارد دلاری گردشگری از کرونا
سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد

زیان ۲ هزار میلیارد دلاری گردشگری از کرونا

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد انتظار می‌رود بخش گردشگری امسال ۲ هزار میلیارد دلار دیگر تحت تأثیر محدودیت‌های ناشی از کرونا از دست بدهد.

به گزارش بازار، ‌سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، نهادی وابسته به سازمان ملل متحد، ‌ روز دوشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود بخش گردشگری جهان امسال ۲۰۰۰ میلیارد دلار دیگر تحت تأثیر محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ از دست بدهد.
سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد پیش بینی ها حاکی از آن است که بخش گردشگری در جهان امسال حدود ۲۰۰۰ میلیارد دلار ضرر کند و از سرگیری فعالیت ها نیز در سال آینده آهسته و شکننده خواهد بود.
این تخمین، مشابه ضرر های سال ۲۰۲۰، است. این مسئله از آنجا بسیار مهم و درخور توجه است که اکنون سویه جدید ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ موسوم به اُمیکرون (Omicron) که گفته می شود بسیار مسری و کشنده تر از گونه های قبلی است، ‌ نیز گریبانگیر جهان شده است. کشورهای جهان برای مقابله با این سویه جدید از ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ اقدامات و تدابیر محدودیت زا به اجرا گذاشته است.
در همین راستا محدودیت‌های جدیدی به‌ویژه در اروپا برای مقابله با موج جدیدی از همه‌گیری و سویه اُمیکرون ویروس کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در نظر گرفته شده است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به خبرگزاری فرانسه گفت این آخرین تحولات نشان می دهد که وضع کاملاً غیرقابل پیش بینی است و بخش گردشگری از خطراتی که ممکن است باعث خسارت اقتصادی بزرگ شود مصون نیست.

بر اساس اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل که مجمع عمومی خود را از سه‌شنبه تا سوم دسامبر در مادرید برگزار می‌کند، تعداد گردشگران در سطح جهان امسال باید «۷۰ تا ۷۵ درصد» کمتر از گردشگران پیش از همه‌گیری باشد.

انتظار می‌رود بخش گردشگری که یکی از بیشترین آسیب‌پذیری‌ها از پیامدهای کووید-۱۹ است، متحمل خسارات بزرگ دیگری شود که تخمین زده می‌شود ۲۰۰۰ میلیارد دلار یا ۱.۷۸۰ میلیارد یورو باشد که سطحی مشابه با سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha