۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
سند همکاری‌های ایران و چین در حال پیگیری است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

سند همکاری‌های ایران و چین در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سند ۲۵ ساله همکاری‌های بلندمدت بین ایران و چین به عنوان نقشه راه همکاری‌ها بین دو کشور همیشه پیگیری شده است.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحول در بازپرداخت پرداخت بدهی‌های کره جنوبی به ایران گفت: در این ارتباط تحول جدیدی رخ نداده و گفتگوها در این زمینه در جریان است.

وی در ادامه درباره برخی از اخبار منتشر شده در ارتباط با فعالیت مجدد داعش در عراق و برخی از تلاش‌ها برای احیای آن گفت: متأسفانه شاهد برخی از حمایت‌های آشکار و پنهان برای احیای داعش در منطقه هستیم.

خطیب زاده تاکید کرد: آنچه که برای ما مهم است و بارها بر آن تأکید کرده ایم حفظ صلح و ثبات در عراق است و از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کنیم که شاهد انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت در عراق در پی برگزاری انتخابات اخیر در این کشور باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در خصوص آخرین پیگیری‌ها در مورد اجرای سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله همکاری‌های بلندمدت بین ایران و چین به عنوان نقشه راه همکاری‌ها بین دو کشور همیشه پیگیری شده است.

خطیب زاده ادامه داد: بخش‌های مختلف این نقشه راه بین وزارتخانه‌های مختلف و مرتبط در حال پیگیری است و پروژه‌ها و توافق نامه‌هایی در این راستا نهایی خواهد شد.

وی افزود: سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان به چین در این مسیر و برای نهایی کردن بخش‌هایی از این توافقات خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha