۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
گلستان توان صادرات ۸۰۰ هزار تن آرد را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان توان صادرات ۸۰۰ هزار تن آرد را دارد

گرگان- مهاجر، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: استان توان این توان را دارد که، دست کم ۸۰۰ هزار تن آرد به سایر کشورها صادر کند.

مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان گلستان توان این توان را دارد که، دست کم ۸۰۰ هزار تن آرد به سایر کشورها صادر کند؛ حتی اگر نیاز باشد از قزاقستان گندم درجه یک وارد شود.

با بیان اینکه برای اولین بار منطقه آزاد تجاری در کشور خواهیم داشت که به جای واردات، صادرات محور باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر خط فقر هستند، اگر از طریق صادرات اشتغال ایجاد شود، اقتصاد مردم متحول خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: استان بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید محصول از مزراع کشاورزی دارد که از نظر کیفیت ۱۵ محصول در این منطقه تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان این نکته که محصولات استان از نظر کمیت مقام اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص دادند، افزود: از نظر کیفیت محصولات استان همواره در ردیف اول تا دوم قرار دارد.

او به تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن مرغ در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۳۸ هزار تن میگو و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم با کیفیت کشور، از طریق این استان تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان به استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اینچه برون برای صادارت تولیدات داخلی استان تاکید کرد و گفت: حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی به کشورهای cis یک فرصتی است که امروز باید به آن توجه شود چراکه فردا دیر خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha