۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
ایران در جایگاه چهل و نهم؛ صادرات تخم مرغ ۲۵۰ درصد افزایش یافت
بازار ۲ میلیارد دلاری صادرات تخم مرغ در ۲۰۲۰

ایران در جایگاه چهل و نهم؛ صادرات تخم مرغ ۲۵۰ درصد افزایش یافت

در حالیکه ارزش بازار صادراتی تخم مرغ در ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیارد دلار بوده ایران با صادراتی به ارزش ۹۵۸ هزار دلار چهل و نهمین صادر کننده این محصول محسوب می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی این روزها شاهد عرضه تخم مرغ هایی با نام «تخم مرغ تنظیم بازاری» در بازار هستیم که این محصول  غالبا از کشور ترکیه تامین شده است و به نرخ ۲ هزار تومان به فروش می رسد.

 ایران  صادرات تخم مرغ را از نظر ارزشی نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داده است

صادرات ۹۵۸ هزار دلاری تخم مرغ ایران به بازارهای بین المللی
با این وجود ایران در این بخش تا پیش از این علاوه بر تامین  بازار داخل،  به بازارهای بین المللی نیز صادرات داشته است. به طوری که بر اساس آمارهای منتشر شده ایران صادراتی به ارزش ۹۵۸ هزار دلار داشته است و در جایگاه ۴۹ صادر کنندگان تخم مرغ در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

این داده های آماری همچنین می گوید: کشور ایران صادرات خود را از نظر ارزشی نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داده است.

آمارها همچنین می گوید: کل تخم مرغ صادر شده در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱.۹۶ میلیارد دلار بوده است که نشان می دهد به طور کلی نسبت به سال قبلتر ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

هلند، لهستان، ترکیه، آلمان و مالزی؛ ۵ صادر کننده برتر تخم مرغ در ۲۰۲۰
آمارها نشان می دهد: کشورهای «هلند، لهستان، ترکیه، آلمان و مالزی» ۵ صادر کننده برتر محصول تخم مرغ بودند و در مجموع بیش از نیمی  از ارزش تمام تخم مرغ های تازه صادر شده که معادل ۵۶ درصد است را در طول سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند.

داده های آماری منتشر شده می گوید: هلند به عنوان اولین صادر کننده تخم مرغ در مدت نامبرده صادراتی به ارزش ۴۷۲ میلیون دلار انجام داده و به این ترتیب بیش از ۲۴ درصد از کل تخم مرغ های صادراتی را به نام خود ثبت کرده است. از سوی دیگر لهستان نیز با رقم زدن صادراتی به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار سهمی ۱۱ درصدی در این بازار داشته است.

آمارها می گوید: ترکیه نیز صادراتی به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار به ثبت رسانده و در جایگاه سوم صادر کنندگان برتر دنیا قرار گرفته است.

۸۸ درصد از کل تخم مرغ های صادراتی بوسیله ۱۵ کشور برتر صادر کننده به بازارهای جهانی ارسال شده است
داده های آماری همچنین نشان می دهد: آلمان در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفته و صادراتی ۱۲۳ میلیون دلاری رقم زده است. مالزی نیز صادراتی به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار به ثبت رسانده است و سهمی ۶ درصدی از کل بازار تخم مرغ صادراتی را به خود اختصاص داده است.
آمارها حاکی از این است: کشورهای «چین، ایالات متحده، اسپانیا، اوکراین، بلژیک، ژاپن، لتونی، فرانسه، روسیه، و بلاروس» نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار گرفتند و به این ترتیب ۱۵ کشور نامبرده بیش از ۸۸ درصد از  تخم مرغ تازه صادراتی جهانی را در سال ۲۰۲۰ ارسال کرده اند.

از منظر قاره ای اروپا در جایگاه اول و آسیا در جایگاه دوم صادرکنندگان تخم مرغ در سال ۲۰۲۰ قرار دارند

بیش از دو سوم تخم مرغ های صادراتی را کشورهای اروپایی به بازارهای جهانی ارسال کردند
آمارها می گوید: از منظر قاره ای، فرستنده‌ های مستقر در اروپا بیشترین ارزش دلاری تخم‌ مرغ تازه صادراتی را در طول سال ۲۰۲۰ با محموله‌ های بین‌ المللی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار رقم زده اند که معادل بیش از دو سوم کل تخم مرغ های فروخته شده در بازارهای جهانی است.

داده های آماری همچنین می گوید: در رتبه دوم نیز صادرکنندگان آسیایی با ۲۵.۶ درصد قرار گرفتند، در حالی که ۵.۳ درصد دیگر از محموله های جهانی تخم مرغ تازه از آمریکای شمالی منشا گرفته است.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha