۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
پارک علم و فناوری در توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی نقش ویژه ای دارد
استاندار آذربایجان شرقی:

پارک علم و فناوری در توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی نقش ویژه ای دارد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی باید در زمینه توسعه اقتصادی استان پیش برنده باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، عابدین خرم در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توسعه و بالندگی اکوسیستم نوآوری و فناوری را یکی از اصلی‌ترین اهداف در مسیر توسعه استان برشمرد و افزود: پارک علم و فناوری و مراکز رشد باید نقش‌های اصلی را در این مسیر عهده ‌دار باشند.

وی اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه باهدف رشد اقتصادی، از دغدغه‌های دولت سیزدهم است که لازمه این امر، ارتقای سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه فناوری است.

استاندار آذربایجان شرقی  با تقدیر از عملکرد پارک علم وفناوری استان افزود: پارک علم و فناوری استان باید برای انجام این رسالت سنگین، نقشه راه و سند چشم‌انداز تهیه‌کرده و در آن، مأموریت همه بخش‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را تعریف کند.

خرّم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پارک علم و فناوری باید نتیجه گرا باشد، افزود: اگر به‌صورت جدی و با نگاهی نو در این عرصه وارد شویم با یک تحول اساسی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان روبه‌رو خواهیم شد.

 وی همچنین ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: باید ارتباط معناداری بین پارک علم و فناوری و مراکز رشد از یک‌سو و نهادهای بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن از سوی دیگر شکل بگیرد .

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری استان باید با تدوین برنامه‌ای زمینه‌های لازم برای استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود صنایع  در استان برای تبدیل  منابع به ثروت را برنامه ریزی نماید.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این نشست با ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس این پارک و فعالیت‌ها و اقدامات آن، گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز رشد و نوآوری  وابسته به پارک علم و فناوری در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند و به لحاظ گستردگی مراکز رشد در سطح استان رتبه اول کشور را داریم.

 عبدالرضا واعظی افزود: هم اکنون  بییش از ٣٨٠ شرکت فناور و دانش بنیان با اشتغال ۳۹۰۰ نفر در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

 وی، گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست سال جاری را ١٧٤٠ میلیارد ریال و میزان صادرات آن‌ها را ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این مدت، ٢٦ میلیارد ریال حمایت مستقیم از واحدهای فناور انجام‌شده است.

واعظی خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ ‌بر ٧١ میلیارد ریال قرارداد انتقال فناوری  با صنایع استان توسط پارک علم و فناوری منعقد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همچنین ایجاد سه ناحیه نوآوری در تبریز ،راه اندازی کارخانه نوآوری تبریز و توسعه ارتباط با بخش خصوصی و صنایع  را از برنامه های اولویت دار این پارک برشمرد  و خواستار احیا ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان  استان  از طرف استانداری آذربایجان شرقی شد.

 دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی و روسای صندوق‌های پژوهش و فناوری استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد حوزه تحت مسئولیت خود و همچنین مسائل و مشکلات حوزه فناوری و نوآوری استان ارائه کردند.

 استاندار آذربایجان شرقی پس‌ازاین نشست از تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری بازدید و با صاحبان ایده‌ها و محصولات فناورانه در خصوص مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha