۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
خارج شدن خاک سلفوره معدن انگوران از بورس کالا در صورت نبود متقاضی
رئیس خانه معدن استان زنجان خبرداد؛

خارج شدن خاک سلفوره معدن انگوران از بورس کالا در صورت نبود متقاضی

زنجان- رئیس خانه معدن استان زنجان از عرضه خاک سلفوره انگوران در بورس خبرداد و گفت: در صورت نبود متقاضی در بورس این محصول از بورس کالا خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آرمین سلسانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در زنجان اشاره کرد و گفت: تبلیغات در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در فضای مجازی هنوز در کشور جا نیفتاده  است.

وی اظهار کرد: باید دولتی‌ها بیشتر در نمایشگاه‌های تخصصی مشارکت و حضور داشته باشند چرا که بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه به دنبال دیده شدن است.

رئیس خانه معدن استان زنجان بر لزوم ضرورت دخالت بازرسی استان زنجان در موضوع معادن تاکید کرد و گفت: نه گفتن منابع طبیعی به طرح‌ها دلیلی برای خوب کار کردن نیست و باید بازرسی در این زمینه وارد میدان شود.

سلسانی به مسئله سهمیه بندی خاک انگوران اشاره کرد و ابراز داشت: این سهمیه بندی از تهران ابلاغ شده و پشت درهای بسته در این زمینه تصمیم گیری نمی‌شود و شرکت‌هایی که سابقه، پرسنل و توان بیشتری دارند از امتیاز بیشتری برای منابع خاک انگوران بهره ببرند. 

وی از عرضه خاک سلفوره انگوران در بورس خبرداد و گفت: در صورت نبود متقاضی در بورس این محصول از بورس خارج می‌شود.

رئیس خانه معدن استان زنجان به مشکلات اجرای بخشنامه گون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مسئله خارج از استان بوده و با قوانین داخل استانی نمی‌توانیم مشکلات آن را حل کنیم و  راهکارهای لازم در زمینه بخشنامه گون ارائه شده است تا به صورت نرم افزاری اجرایی شود و متاسفانه بخشنامه‌ها و قوانین موجود اجرایی نمی‌شود و متاسفانه در اجرا ایرادها گرفته می‌شود. 

سلسانی مشخص شدن محدوده‌های معدنی را موجب سهول در اجرای طرح‌های معدنی اعلام کرد و گفت: در صورت مشخص شدن محدوده، معدن دار در محدوده‌های مشکل دار سرمایه‌گذاری نکرده و وقت و هزینه خود را هدر نمی‌دهند.

وی به مسئله جابه جایی منطقه حفاظت شده انگوران اشاره کرد گفت: پیشنهاد استان به مرکز ارائه شده است اما باید جلسه شورای عالی نظارت با حضور رئیس جمهور برگزار و در مورد مناطق چهارگانه تصمیم گیری باید شود. 

رئیس خانه معدن استان زنجان به سنگ اندازی برخی مسئولان بر سر راه معدنکاران اشاره کرد و یاد آورشد: برخی مسئولان دوست ندارند کار اجرایی انجام دهند. 

سلسانی با بیان اینکه برگزاری نشست‌هایی با حضور استاندار و مقامات دولتی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی موجب ارائه مشکلات شده است،افزود: آخرین دستاوردها در نمایشگاه‌های تخصصی عرضه می‌شود و استان‌ها می‌توانند با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

وی بر لزوم ضرورت ورودی جدی بخش دولتی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد. 

کد خبر: ۱۱۹٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha