۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
برنامه شیائومی برای تولید ۳۰۰ هزار خودرو برقی
خودروسازی جدیدی در پکن افتتاح می شود

برنامه شیائومی برای تولید ۳۰۰ هزار خودرو برقی

شرکت شیائومی به تازگی خبر افتتاح واحد خودروسازی خود در پکن را اعلام و این واحد خودروسازی قرار است سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه کند.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی مقامات دولتی چین در پکن خبر افتتاح شرکت خودروسازی شائومی را اعلام کردند، این شرکت چینی سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی تولید خواهد کرد. تولید این خودروها در واحد خودروسازی این غول فناوری در پایتخت چین آغاز خواهد شد.

آژانس توسعه اقتصادی پکن یا همان ای تاون در واکنش به این خبر در حساب رسمی وی چت خود اعلام کرد که این خودروسازی در دو واحد ساخته خواهد شد. بنابراین شیائومی دفتر مرکزی، تحقیقاتی و فروش واحدهای خودروی خود را در منطقه اقتصادی و فناوری پکن احداث خواهد کرد.

پکن ای تاون، افرود: پیش بینی می شود این واحد خودروسازی در سال ۲۰۲۴ اقدام به تولید انبوه محصول کند، این برنامه در ماه اکتبر توسط لی جون مدیر اجرایی شیائومی اعلام شده بود.

در ماه مارس، شیائومی اعلام کرد که متعهد به به سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در بخش خودروهای الکتریکی جدید طی ۱۰ سال آینده است، باتوجه به این سیاستگذاری شیائومی در اواخر ماه آگوست برند تجاری خودروهای الکتریکی خود را ثبت کرد.

از آنجایی که این شرکت هزاران نمایندگی فروش برای افزایش عرضه تلفن های هوشمند خود احداث کرده است، از این فروشگاه ها به عنوان بستر مناسبی جهت عرضه خودروهای الکتریکی خود به بازار استفاده خواهد کرد. ورود دو غول فناوری چین یعنی هوآوی و شیائومی به تولید خودروهای الکتریکی و سیاستگذاری آن ها برای عرضه محصول تا ۱۰ سال آینده، خبر از برنامه عظیم جنگ تجاری با خودروسازان اروپایی، آمریکایی و آسیایی توسط چین در بر دارد. البته باید منتظر بود و دید که بازار خودرو جهانی نسبت به پذیر و خرید خودرو از شرکت های فناوری مانند هوآوی، شیائومی، اپل و حتی گوگل چه واکنشی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha