۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
 ضرورت ایجاد سامانه‌ای برای درج اطلاعات اموال نگهداری شده در سازمان اموال تملیکی
معاون دادستان کل کشور عنوان کرد

ضرورت ایجاد سامانه‌ای برای درج اطلاعات اموال نگهداری شده در سازمان اموال تملیکی

معاون دادستان کشور گفت:به دنبال ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری کالاهای جدید در سازمان اموال تملیکی هستیم و در راستای بهبود عملکرد، سامانه ای در قوه قضائیه طراحی شده تا اطلاعات کالاها در آن درج شود.

به گزارش بازار، سعید عمرانی، معاون دادستان کل کشور شیوه نامناسب انبارداری و نگهداری از املاک تملیکی را یک بیماری مزمن ۲۵ ساله دانست و گفت: مشکلاتی که در طول این سال ها در این زمینه به وجود آمده است ناشی از ضعف مدیریت ها، مشکلات قانونی و ساختارهای مشکل زای فروش اموال است.

وی با بیان اینکه اموال تملیکی در انبارهایی نگه داری می شوند که استانداردها رعایت نمی شود، اظهار کرد: متاسفانه اصول اولیه نگهداری ایمن در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی لحاظ نمی شود که برای نمونه می توان به نبود وسایل اطفای حریق اشاره کرد.

معاون دادستان کل کشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از ورود جدی قوه قضائیه به موضوع نگهداری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت و بیان کرد: هم در زمان حجت الاسلام رئیسی و هم در زمان جناب اژه ای رئیس جدید قوه قضائیه به این موضوع ورود جدی کرده است تا مشکلات این حوزه حل شوند.

وی با بیان اینکه هم دستگاه قضا و هم وزارت اقتصاد در خصوص سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مسئولیت دارند، عنوان کرد: بهبود وضعیت انبارهای این سازمان برای هر دو دستگاه یک رزمایش محسوب می شود و نیازمند همکاری دو قوه قضائیه و مجریه هستند.

عمرانی ادامه داد: هر دو قوه در حال حاضر جهادی، عملیاتی و میدانی هستند و امیدوار هستیم با اتفاقات خوبی که رخ می دهد، در مدت کوتاهی از گزارشگران صدا و سیما دعوت کنیم تا از بهبود وضعیت انبارهای این سازمان گزارش تهیه کنند.

وی با اشاره به معرفی مدیر عامل جدید سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: مدیر عامل جدید یک نیروی جهادی است؛ به طوری که پس از انتصاب در این سمت، بدون برگزاری مراسم معارفه مستقیما به انبارها مراجعه و از وضعیت آن ها بازدید کرد. قوه قضائیه به وزیر اقتصاد و تمام کسانی که در این سازمان مشغول به فعالیت هستند، حمایت کامل خواهد کرد تا اگر مشکلی در حوزه های قضایی و تعزیراتی باشد نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.

معاون دادستان کل کشور افزود: به دنبال ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری کالاهای جدید هستیم و در راستای بهبود عملکرد، سامانه ای در قوه قضائیه طراحی شده است و به این دوستان تقدیم خواهد شد تا اطلاعات کالاها در آن درج شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha