۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
تقویت بنادر از رویکردهای آمایش سرزمین در مازندران است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

تقویت بنادر از رویکردهای آمایش سرزمین در مازندران است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تقویت بنادر و فرودگاه های استان را از رویکردهای آمایش سرزمین در استان ذکر کرد.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم اصلاح ساختارها برای افزایش درآمدها در استان اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت شهری استان معادل دو میلیون نفر و ۶۰ درصد را شامل می شود.

وی افزود: جمعیت شهری استان به سرعت بر اثر مهاجرت روستاییان و یا تبدیل روستا به شهر در حال افزایش است.

وی به سند نوآوری آمایش اشاره و اضافه کرد: در این سند چشم اندازی برای توسعه استان مازندران ترسیم شده است و کیفیت زندگی، امنیت غذایی، گردشگری اجتماع محور از جمله رویکردهای آمایشی است.

غلامی راد یادآور شد: بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار باید تقویت شود و ظرفیت سازی و تقویت فرودگاه ها و لنگرگاه های استان امری مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین با اشاره به تدوین سند نوآوری و فناوری استان مازندران یادآور شد: این سند متناسب با اکوسیستم و زیست بوم استان طراحی شود تا بتوانیم موانع فراروی سرمایه گذاری را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای سال جاری محقق شد، گفت: خرج و هزینه کرد خانوارهای شهری و روستایی در استان به ترتیب ۶۶ و ۵۲ میلیون تومان و بالاتر از نرم کشوری است.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha