۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است
معان سازمان صمت آذربایجان شرقی:

هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است

تبریز- معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در زمینه حمایت از ساخت داخل و تعمیق آن در استان به عنوان یکی از اولویت‌های وزراتخانه ۹۴ میلیون دلار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، آرش نگاهبانی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با افزایش توانمندی واحدهای صنعتی در زمینه ساخت داخل، کاهش معافیت گمرکی در این حوزه لحاظ می شود، بیان کرد: در سال های اخیر برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل در آذربایجان شرقی با جدیت از طریق برنامه های ابلاغی وزارت صمت دنبال شده و در سال جاری نیز توجه به آن از اولویت های ماست.

وی افزود: به دلیل توانمندی بالای واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه تعمیق و توسعه ساخت در مدت سپری شده از امسال ، نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه معافیت گمرکی ماشین آلات کاهش ۵۳ درصدی داشته ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پایان مهرماه امسال ۱۳۸ طرح توسعه ای واحدهای تولیدی با یک هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا و زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر فراهم شده است.

نگاهبانی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ناشی از توسعه واحدهای تولیدی استان در سال جاری در گروه های صنعتی محصولات غذائی و آشامیدنی ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشد.

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده حاصل از توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha