۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
 صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۶ درصد افزایش یافت

صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۶ درصد افزایش یافت

زاهدان - معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱ هزار و ۲۵۴ تن کالا توسط ۴۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه کامیون در این مدت از پایانه‌های مرزی شمال استان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی در تناژ و ۲۹ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۴۳۱ هزار و ۱۶۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان و ۶۵۰ هزار و ۸۶ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شده، تصریح کرد: گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و تره‌بار عمده کالاهای صادر شده این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

باقری تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و ادامه داد: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه‌های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه‌های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل‌های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۶۸ هزار و۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.

باقری بیان کرد: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha