۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
ارزش آزادسازی تصرفات در تهران چقدر است؟
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پاسخ داد

ارزش آزادسازی تصرفات در تهران چقدر است؟

محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ارزش آزادسازی تصرفات در استان تهران بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، خلیل محبت خواه، با اشاره به اینکه دو نوع رفع تصرفات داریم افزود: نوع اول آن رفع تصرفات فوری است که بلافاصله وقتی مشخص می‌شود نسبت به تخریب آن اقدام می‌کنیم که اخیرا ۲۶۰ فقره رفع تصرفات به مساحت ۱۷۱ هکتار بوده است.

وی گفت: این رفع تصرفات در شهرهای دماوند، ملارد، شهریار، شرق تهران، جنوب شرق تهران انجام شده است.

محبت خواه ادامه داد: نوع دوم تصرفات به گونه‌ای است که اراضی تصرف و ساخت و ساز در آن انجام شده است که ۱۰۲ فقره به مساحت ۴۹ هکتار با همکاری معاونت املاک حقوقی و یگان حفاظت رفع تصرفات انجام شده است.

وی با اشاره به این که همه زمین‌هایی که رفع تصرف شده متعلق به دولت بوده که پس از رفع تصرفات، به منابع طبیعی و حریم شهرسازی انتقال داده شده است افزود: هنوز بیش از دو تا سه برابر رقم آزاد شده تصرفات می‌توانیم رفع تصرف انجام دهیم.
محبت خواه گفت: متصرفان، سوداگران و زمین خوارانی هستند که زمین‌های دولت را تفکیک کردند و به مردم فروختند که با رفع تصرفات و اقدامات قضایی این زمین‌ها به دولت بازگردانده شد.

وی افزود: دولت و اداره راه و شهرسازی مصمم است که نسبت به اعاده زمین‌های تصرف شده، اقدامات حقوقی و قضایی در داخل شهر و خارج از محدوده شهر انجام دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از مردم خواست به هنگام خرید ملک یا زمین حتما از مراجع ذیصلاح مانند اداره شهرسازی و اداره ثبت استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در صورتی که همشهریان با ساخت و ساز غیرمجاز یا تصرف برخورد کردند بلافاصله به شماره ۱۶۵۶ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات بازدارنده انجام شود.

محبت خواه گفت: ساخت و ساز غیرمجاز اغلب در شب و روزهای تعطیل و یا زمانی که ادارات تعطیل هستند اتفاق می‌افتد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد و کوه خواری و زمین خواری یک صدا هستیم افزود: تا ریشه‌کن کردن آن به مبارزه با فساد ادامه می‌دهیم.

وی همچنین به منطقه لواسانات اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی نیز در لواسانات داریم که در جریان است، اما در برخورد با متصرفان به هیچ وجه به اسامی نگاه نمی‌کنیم و با هرکس در هر مقامی که باشد برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha