۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
رئیس جمهور السالوادور ۵ میلیون دلار بیت کوین خرید
با کاهش قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی؛

رئیس جمهور السالوادور ۵ میلیون دلار بیت کوین خرید

با ریزش شدید قیمت بیت کوین در بازراهای جهانی، نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور، مجددا از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید بیش از ۵ میلیون دلار بیت کوین کرد.

به گزارش بازار، با ریزش شدید قیمت بیت کوین در بازراهای جهانی، نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور، مجدداً از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید بیش از ۵ میلیون دلار بیت کوین کرد.

رئیس جمهور السالوادور روز جمعه در توییتی گفت که در پی فروش جهانی در بازار جهانی که گفته می‌شود ناشی از کشف نوع جدیدی از کووید -۱۹ در آفریقای جنوبی بوده، ۱۰۰ بیت کوین (BTC) خریداری کرده است. طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro، از زمانی که بیت‌کوین در تاریخ ۱۰ نوامبر به قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری خود رسید، قیمت این ارز دیجیتال در بازارهای جهانی بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۵۴۳۴۳ دلار در زمان انتشار این مطلب رسیده است.

با اینحال، رئیس جمهور السالوادور که علاقه خاصی به بیت کوین دارد، ظاهراً از این فرصت استفاده کرده و مجدداً اقدام به خرید این ارز دیجیتال کرده است.

لازم به ذکر است، بوکله برای اولین بار اعلام کرد که السالوادور در آستانه اجرایی کردن قانون بیت کوین کشور در ۷ سپتامبر، با خرید ۲۰۰ بیت کوین با قیمت تقریبی ۵۲۰۰۰ دلار، خریدی قابل توجه از این ارز را انجام خواهد داد.

پس از آن، وی هربار در توییتی اعلام کرده که دولت السالوادور بیت کوین‌ها را در زمان کاهش قیمت خریداری کرده است و این کشور قبل از آخرین خرید، ۱۱۲۰ بیت کوین در اختیار دارد. با اضافه شدن ۱۰۰ سکه در ۲۶ نوامبر، السالوادور اکنون دارای ذخایر بیت کوین به ارزش تقریبی ۶۶.۳ میلیون دلار در زمان انتشار است.

از زمان اولین اعلام قانونی با هدف تبدیل بیت کوین به عنوان مناقصه قانونی در السالوادور در ماه ژوئن، بوکله چندین ابتکار در این کشور در مورد پذیرش و استخراج پیشنهاد داده است. دولت السالوادور ساخت زیرساخت‌های را برای حمایت از کیف پول دولتی بیت‌کوین Chivo آغاز کرده و اخیراً نیز از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی شهر بیت‌کوین خود در پایه یک آتشفشان پرده‌برداری کرده است که هزینه ساخت آن قرار است از طریق یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت‌کوین تأمین مالی شود.

با اینحال، بسیاری از مردم سالوادور از ابتکارات ارزهای دیجیتال، به ویژه اعتراض به Bukele و بیت کوین، عقب نشینی کرده اند. در ماه سپتامبر، ساکنانی که در پایتخت راهپیمایی می‌کردند، یکی از کیوسک‌های چیوو را تخریب کردند. تاکنون واحد مقاومت و شورش مردمی کشور و همچنین گروهی متشکل از بازنشستگان، بازنشستگان و از کارافتادگان به همراه بخش‌های گسترده‌ای از سایر کارگران نیز تظاهراتی مختلف علیه قانون بیت کوین برگزار کرده اند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha