۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
فلزیاب مناسب برای خاک ایران کدام است؟

فلزیاب مناسب برای خاک ایران کدام است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که از بین هزاران دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج یاب که در بازار دنیا تولید شده کدام یک را خریداری کنید.

به گزارش بازار، شاید برای شما هم سوال باشد که از بین هزاران دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج یاب که در بازار دنیا تولید شده کدام یک را خریداری کنید. از این رو برای خرید فلزیاب اقدام به تماس با عاملان فروش این وسیله می کنید. بعد از این مرحله فروشندگان به شما دستگاهی را پیشنهاد می کنند که خودشان موجود دارند و یا سودشان از هر دستگاه که زیاد باشد آن گزینه را به شما پیشنهاد می دهند. در این مقاله فاکتور های مهم برای خرید فلزیاب را باهم بررسی خواهیم کرد تا بهترین دستگاه گنج یاب را برای زمین خودتان انتخاب کنید.

مهم ترین فاکتور های اینتخاب فلزیاب خوب

مهم ترین فاکتورها در خرید فلزیاب

ثبات و پایداری دستگاه فلزیاب

عمق مفید فلزیاب

تفکیک طلایاب

قیمت فلزیاب ارزان

تست فلزیاب

ثبات و پایداری دستگاه گنج یاب چیست؟

بی شک یکی از مهم ترین مسائلی که خریداران فلزیاب باید دقت کنند بحث ثبات و پایداری فلزیاب می باشد. همه دستگاه های آشکار ساز فلزات یا به اصطلاح فلز یاب در تمامی موارد بالانس دارند. بالانس دستگاه گنج یاب به معنی شناساندن لایه های خاک زمین به دستگاه می باشد. وقتی دستگاه را بالانس می کنیم یعنی لایه های خاک زیر زمین را به دستگاه معرفی می کنیم تا دستگاه به ذرات و املاح معدنی حساسیتی نداشته باشند.

از این رو دستگاهی که ثبات و پایداری خوبی داشته باشد، بالانس دستگاه بهم نمیخورد و نیازی نیازی به بالانس مجدد و یا بوق اضافی از دستگاه نخواهیم داشت.

عمق فلزیاب ها را چطور بسنجیم؟

بسیاری از خریداران و کاوشگران خیال میکنند که دستگاه فلزیاب باید یک سکه یا یک انگشتر کوچک را در عمق چند متری باید تشخیص دهد. در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و تا بحال چنین دستگاهی در دنیا تولید نشده که یک انگشتر را در فاصله چندین متری تشخیص دهد.

دقت داشته باشید تمامی دستگاه هایی که در دنیا تولید می شوند با فلزی به ابعاد ۸۰×۸۰ سانتیمتر تست می شوند و هر عمقی که دستگاه بتواند ابعاد ۸۰×۸۰ را تشخیص دهد بعنوان عمق مفید فلزیاب شناخته می شود. از این رو ملاک تست دستگاه ها و ملاک عمق گذاری دستگاه ها با ابعاد ۸۰×۸۰ سانتیمتر انجام می شود. بنابراین یک عدد سکه به ابعاد ۳×۳سانتی متر را دستگاه فقط از فاصله زیر ۳۰ سانتیمتر می تواند تشخیص دهد.

بهترین تفکیک دستگاه فلزیاب

دستگاه هایی تفکیک دارند متفاوت  هستند. بعضی از دستگاه ها در دنیا به نوعی طراحی شده اند که دستگاه فلزات را به دو گروه آهنی و غیر آهنی تقسیم می کند. (فلزاتی که به آهنربا میچسبند فلزات آهنی و بی ارزش محسوب می شوند) و برعکس...

بعضی از دستگاه های پیشرفته تفکیک just gold دارند. مانند دستگاه آلفا اس ایکس ۷۰۰۰ که توسط شرکت آلفا الکترونیک بفروش می رسد و یکی از قدیمی ترین شرکت های فروش دستگاه در ایران می باشد.

تفکیک جاست گلد (فقط طلا) چیست؟

در این نوع تفکیک دستگاه حساسیت فقط به طلا دارد و سایر فلزات را رد می کند. اگر سررشته ای از فلزیاب ها داشته باشید می بینید که سایر دستگاه ها قوطی کنسرو و زرورق ویا آهن پوسیده را به عنوان فلز با ارزش میشناسند. اما در تفکیک جاست گلد (just god) این موضوع برطرف شده و دستگاه فقط حساسیت به طلا دارد و سایر فلزات را به عنوان بی ارزش تشخیص می دهد.

قیمت فلزیاب

قیمت فلزیاب ارزان مهم ترین فاکتور از نظر ایرانیان

متاسفانه در بازار ایران قیمت های فلزیاب بر اساس اصول و روال خاصی نیست. از این رو فروشندگان و وارد کنندگان قیمت های متفاوتی برای یک دستگاه ارائه می دهند. از نظر ساختار سه نوع دستگاه در بازار ایران موجود است. دستگاه دستساز، دستگاه شرکتی و دستگاه برند تولید کارخانه. دستگاه های دستساز توسط افرادی که سررشته ای از الکترونیک دارند و پروژه های دانشجویی که در بستر اینترنت وجود دارد طراحی و ساخته می شود. دستگاه های فلزیاب شرکتی توسط شرکت های خاصی قطعات وارد می شوند و مونتاژ و سرهم بندی می شوند. دستگاه های برند کارخانه ای هم که همگی در خارج  از ایران هستند و تولید می شوندو توسط اشخاصی روانه بازار ایران می شوند.

فلزیاب برند خارجی بخریم یا شرکتی؟

دستگاه هایی که برند کارخانه ای و دارای مارک تجاری جهانی هستند بر اساس نوسان قیمت ارز و گاها به قیمت های سرسام آوری بفروش می رسند در حالی که اغلب با استاندارد های خارج از ایران طراحی شده اند. در مقابل دستگاهی که برند خارجی نیست و برند شرکتی محسوب می شود مبلغ بسیار پایینی نسبت به موارد معروف خارجی دارد. مثلا دستگاهی مانند LORENZ Z۱ ساخت کمپانی دیپ مکس آلمان، قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون دارد و در مقابل دستگاهی مانند آلفا اس ایکس ۷۰۰۰ برند شرکتی محسوب شده و کارایی بیشتری نسبت به لورنز دارد و قیمت ۴۵ میلیون بفروش می رسد. بنابراین دستگاه های شرکتی بسیار مقرون بصرفه تر از دستگاه های تولید کارخانه و کمپانی خارجی می باشد.

تست فلزیاب چگونه باشد؟

قبل از خرید دستگاه فلزیاب از نحوه تست دستگاه توسط فروشنده سوال بپرسید. تست دستگاه گنج یاب، فلزیاب، طلایاب باید در محیط باز و روی سنگ و صخره و تست روی لایه های مختلف خاک انجام شود. این موضوع خیلی مهم می باشد و دستگاهی که میخواهید تهیه کنید باید از هر لحاظ مورد تست قرار بگیرد. فروشندگانی هستند که دستگاه را در دفتر کار خود و روی هوا تست می کنند. این تست بدرد هیچ اپراتوری نمیخورد و هیچگونه استانداردی ندارد!

فلزیاب مناسب برای خاک ایران کدام است؟

دستگاه فلزیاب آلفا اس ایکس ۷۰۰۰ در حال حاضر یکی از بهترین و معتبرترین دستگاه موجود در ایران است. فلزیاب تصویری alpha sx۷۰۰۰ دستگاه شرکتی و در انحصار شرکت آلفا الفا الکترونیک ارومیه می باشد. این دستگاه دارای عمق کاوش ۵.۵متر با لوپ بزرگ و ۳ متر با لوپ کوچک می باشد. دارای تفکیک just gold بسیار عالی و قابلیت اسکن گرفتن از فلزات را دارد. همچنین طراحی الفا به گونه ای است که کاملا با شرایط خاک ایران منطبق می باشد. قیمت مناسب این دستگاه باعث شده که آلفا اس ایکس ۷۰۰۰ در میان کاوشگران از شهرت خاصی برخوردار شود.

خرید فلزیاب مناسب ایران

شرکت آلفا الکترونیک تمامی دستگاه های خود را اعم از اسکنر، ردیاب، نقطه زن، فلزیاب طلایاب و گنج یاب برای تمامی مشتریان در حضور مشتری و به دست مشتری دستگاه را بصورت عملی کاملا تست می کند و بعد از رضایت مشتری دستگاه به مشتری تحویل داده می شود. همچنین تمامی دستگاه های بفروش رفته توسط این شرکت دارای گارانتی معتبر یکساله می باشند. برای اطلاع از آخرین قیمت فلزیاب ها و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۳۹۵۰۹۹۱

کد خبر: ۱۱۹٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha