۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مافیای واردات علیه شرکت‌های دانش بنیان| استراتژی وارداتچیان؛ خروج ارز از کشور است
نماینده مردم یزد در مجلس در گفتگو با بازار:

مافیای واردات علیه شرکت‌های دانش بنیان| استراتژی وارداتچیان؛ خروج ارز از کشور است

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس گفت: رونق شرکت‌های دانش بنیان همواره منافع وارداتچیان در کشور را به خطر می اندازد، از این رو مافیای واردات به صورت دائم در حال تخریب نخبگان کشور است.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه برخی با تبلیغات منفی به دنبال القای این مفهوم هستند که کالای داخلی کیفیت لازم را ندارد، بیان داشت: برخی از افراد به دنبال آن هستند که روحیه خود باوری را در جامعه از بین ببرند این در حالی است که ایران در بسیاری از زمینه ها از جمله غنی‌سازی هسته‌ای و دفاعی به خودکفایی رسیده است.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه این تبلیغات منفی بیشتر از سوی کسانی مطرح می‌شود که منافع آن‌ها در صورت برند شدن کالاهای ایرانی به خطر می‌افتد، بیان داشت: از این روز باید فرهنگ سازی مناسبی در زمینه تولید کالای داخلی صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای توجه به کالای داخلی بیان داشت: به طور قطع نخبگان ما زیرساخت‌های تولید کشور و استقلال ایران را به وجود می‌آورند و باید مورد حمایت اساسی قرار گیرند.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه مافیای واردات انحصار برخی از واردات را در اختیار دارند،تصریح کرد: رونق شرکت‌های دانش بنیان همواره منافع وارداتچیان در کشور را به خطر می اندازد، از این رو مافیای واردات به صورت دائم در حال تخریب شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان هست و اجازه نمی‌دهند که جوانان در این عرصه ظهور یابند و مدام در مقابل آنان سنگ اندازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شواها در مجلس با بیان اینکه اگر شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان مورد حمایت قرار نگیرند، این مسئله به نفع مافیای واردات است،بیان داشت: این شرایط در ادامه باعث می شود که وارداتچیان پول و ارز کشور را از ایران خارج می‌کنند و یکسری کالاهای غیرضروری وارد می‌کنند،این در حالی است که ما خودمان می توانیم این کالاها را در داخل کشور تولید کنیم و نیازی به واردات این محصولات نداریم.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha