۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت‌های دولتی
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد

تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت‌های دولتی

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در نظر دارد برای جلوگیری از مشکلاتی که در واگذاری بنگاه‌های دولتی پیش آمده از این به پس، واگذاری مالکیت و مدیریت این بنگاه‌ها را از هم تفکیک کند.

به گزارش بازار، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در ارتباط با رسانه ملی گفت: یکی از آفت‌های مهم در واگذاری ۲۰ سال گذشته، عدم دستیابی به اهداف و مقصد نهایی است که خصوصی سازی به عنوان یک ابزار، قرار بود به آن‌ها دست پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون به خصوصی سازی نگاه کوتاه مدت در آمدی وجود داشته و شرکت‌های مادر تخصصی و وزارتخانه‌ها برای انجام بسیاری از خصوصی سازی‌ها مقاومت می‌کردند و تا این مسائل حل نشود توقع اصلاح ساختار در روند خصوصی سازی توقع بیجایی است.

قربانزاده گفت: ما باید حتماً نسبت به تفکیک مالکیت و مدیریت شرکت‌های دولتی به یک جمع بندی برسیم تا شرط واگذاری مالکیت یک شرکت را منوط به مدیریت توسعه محور و اشتغال آفرین آن شرکت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: یعنی کسی که قرار است شرکتی را تحت اختیار بگیرد پیش از آن باید با مدیریت خود نشان دهد که قصد توسعه آن بنگاه را دارد و در صورت موفقیت امکان مالکیت آن را هم بدست بیاورد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: البته این در مورد شرکت‌های بورسی کمی فرق می‌کند و هر چند که دولت در حال حاضر سهم اندکی در شرکت‌های بورسی دارد، اما همین سهم اندک ارزش مالی بسیاری دارد و برای واگذاری حتماً باید بخش خصوصی درخواست کننده مورد بررسی و احراز صلاحیت قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها