۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
 سرمایه‌گذاری دوتابعیتی‌ها در کشور منع قانونی ندارد
رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور:

سرمایه‌گذاری دوتابعیتی‌ها در کشور منع قانونی ندارد

سلیمی، رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور با اشاره به تغییر رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ایرانیان خارج از کشور گفت: رفت‌وآمد دوتابعیتی‌ها به کشور یا سرمایه‌گذاری آنها در داخل نیز هیچ منع قانونی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، با اشاره به وضعیت ایرانیان خارج از کشور، گفت: رویکرد دولت، وزارت خارجه، قوه قضاییه و مجلس یازدهم درباره ایرانیان خارج از کشور تغییر کرده و به طور ویژه مسائل آنها را پیگیری می‌کنند.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور با اشاره به رویکرد مثبت دولت و مجلس به ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور، افزود: از طرف سازمان‌ها و نهادهای مختلف مانند وزارت خارجه و قوه قضاییه گام‌های بلندی برای رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری آنها در کشور برداشته شده است و فراکسیون نیز در حال رصد و رفع موانع قانونی است.

سلیمی معتقد است: در واقع برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به سرزمین خود هیچ منعی وجود ندارد تنها موانعی رصد و احصاء شده که بسیار کوچک و نوعا اداری است و موانع اداری با سهولت هرچه بیشتر باید انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت امور خارجه بخش‌های کنسولگری سفارتخانه ها را فعال کرده است و بناست با رویکرد جدید موضوعات مرتبط با این افراد انجام گیرد و بازگشت آنها به ایران تسهیل شود. ایرانیان خارج از کشور پاره تن ما هستند و با توجه به عشق و علاقه بسیار به ایران می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقش آفرین باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفت و آمد ایرانیان دوتابعیتی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند به کشور و یا و یا سرمایه گذاری آنها در ایران هیچ منع قانونی ندارند.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha