۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
اتصال پنجره واحد گمرکی به سامانه جامع تجارت
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

اتصال پنجره واحد گمرکی به سامانه جامع تجارت

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اتصال پنجره واحد گمرکی از این پس، اطلاعات مورد نیاز به صورت برخط، در اختیار سامانه جامع تجارت قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی در گفتگو با رسانه ملی، درباره انتقال داده‌های گمرک به سامانه جامع تجارت افزود: یکی از معضلات قدیمی که موجب شده بود مسئله قاچاق حل نشود همکاری نکردن وزارت خانه‌ها برای انتقال داده‌های اقصادی بود، زیرا باید یکدیگر را پشتیبانی می‌کردند.

وی ادامه داد: اگرمحموله‌ی قاچاقی وارد کشور می‌شد باید شناسایی می‌شد که در کدام انبار است، اما این موضوع سالهاست حل نشده باقی مانده است.

خاندوزی اضافه کرد:در ۶ شهریور ۱۴۰۰، همزمان با نخستین دیدار هیئت دولت با رهبرمعظم انقلاب، ایشان برمسئله اتصال و یکپارچه کردن سامانه‌ها تاکید ویژه‌ای کردند. بر این اساس رئیس جمهور، تاکید مقام معظم رهبری را به عنوان دستور ابلاغ و جلساتی با حضور معاون اول و وزیر صمت برگزار کردند.
 
وی افزود: همکاری نکردن با دستگاه‌ها به سرعت مرتفع شد و در دستور کار مشترکی قرار گرفت که باید ظرف ۳ تا ۴ ماه این معضل پایان که از روز گذشته، بخش اول و دوم مصوبات اجرا شد.
 
وزیر اقتصاد گفت: بخش زیادی از اطلاعات واردات و صادرات کشور در سامانه گمرک و بخش دیگر در سامانه جامع تجارت که زیر مجموعه وزارت صمت است وجود داشت که از روز گذشته دسترسی کامل به پایگاه‌های داده گمرگ در سامانه جامع تجارت برقرار شد.
 
وی ادامه داد: از این پس اطلاعات مورد نیاز به صورت برخط و در زمان در اختیار سامانه جامع تجارت قرار خواهد گرفت.
 
خاندوزی گفت: گمرک به سامانه جامع متصل خواهد شد و رمز عبورهای نیز تعریف شده که وزات صمت می‌تواند سرویس‌های مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد.
 
وی ادامه داد: برخی از ترخیص ها، به صورت درصدی بود که گمرک، آن را در قالب پروانه ها، منتشر می‌کرد، اما این انتشار برای وزارت صمت قابل خواندن نبود.
 
وی با بیان اینکه مسئولیت وزارت اقتصاد و وزارت صمت در این زمینه، به نحو احسنت در حال انجام است افزود: این موضوع باعث منفعت تولیدگنندگان می‌شود، زیرا تولیدکنندگان باید اطلاعات و مشخصات کالا را در چندین سامانه وارد می‌کردند البته این امر موجب تسهیل در فعالیت آن‌ها شد تا در زمان کوتاهتری فعالیت تجاری خود را انجام دهند.
 
خاندوزی با بیان اینکه گمرگ یکی از گلوگاه‌های اصلی، ضعف در مبارزه با قاچاق کالا بوده ادامه داد: با اتصال این دو سامانه، مواردی که به عنوان قاچاق است شناسایی خواهند شد

کد خبر: ۱۱۹٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha