۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
نامه پر حاشیه «خاندوزی» برای افزایش حقوق کارکنان وزارت اقتصاد

نامه پر حاشیه «خاندوزی» برای افزایش حقوق کارکنان وزارت اقتصاد

خاندوزی، وزیر اقتصاد درنامه‌ای به رئیس سازمان امور استخدامی کشور خواستار افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته در قالب فوق العاده‌های ویژه و خاص شد.

به گزارش بازار، بر اساس تصویری که از نامه وزیر اقتصاد در رسانه‌ها منتشر شده آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور درخواست کرده است که حقوق کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته افزایش یابد.

در این نامه به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی در فرماندهی اقتصادی و مالی کشور به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی برای گذر از تحریم‌ها اشاره شده است.

بر اساس این نامه، وزیر اقتصاد به پایین بودن رتبه بندی و احکام ریالی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و پیشنهاد افزایش برخی ردیف‌های احکام حقوق کارکنان آن وزارت خانه را مطرح نموده است.

بر این اساس پیشنهادهای وزیر اقتصاد عبارت است از:

۱_ افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری تا سقف تعیین شده (۵۰ درصد) برای مشاغل مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه آن.

۲_ تسری برقراری فوق العاده خاص به مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه و وابسته آن مشابه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر (سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون و …).

اما بر اساس این گزارش برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس بر این عقیده اند که انتشار اینگونه درخواست‌ها از سوی وزیر اقتصاد، در این شرایط اقتصادی و معیشتی مردم اقدام درستی نیست و یک مسابقه برای افزایش حقوق شکل خواهد گرفت و همچنین با توجه به کسری بودجه‌ای که در دولت وجود دارد این اقدام منطقی به نظر نمیرسد.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha