گسترش نفوذ شرکت‌های دانش بنیان برای حل مسائل کشور ضروری است
رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران:

گسترش نفوذ شرکت‌های دانش بنیان برای حل مسائل کشور ضروری است

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران، از ضرورت گسترش نفوذ ظرفیت‌های علمی از طریق شرکت‌های دانش بنیان برای حل مسائل کشور گفت و عنوان کرد: فلسفه تشکیل استارت آپ‌ها حل مسائل جامعه است.

به گزارش بازار، افشین کلاهی رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی ایرانبا اشاره به اینکه استفاده از اقتصاد نوآوری و نفوذ نوآوری در صنایع در چند سال گذشته در ایران و جهان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: به درستی از ۱۰ سال پیش به این حوزه در ایران توجه شده است و حمایت‌های خوبی هم در نظر گرفته شد و به این شکل شرکت‌های دانش بنیان زیادی به وجود آمدند و برخی از آنها رشد زیادی کردند.

وی ضمن اشاره به برخی از سیاست‌های اشتباه در این حوزه بیان کرد: در ابتدا سیاست اشتباهی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شد. زیرا سیاست صرفا پول پاشی، حمایت از شرکت‌های کوچک و دانشجویان دانشگاه‌ها بود که نتیجه آن بدهکار شدن دانشجویان بود.

رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران در عین حال تصریح کرد: امروز سیاست گذاری و شیوه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت‌های علمی در کشور در مسیر درستی قرار گرفته است زیرا تلاش شده است یک زیست بوم و اکوسیستم برای حوزه نوآوری شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در اکوسیستم‌های علمی ابزارهای مختلفی برای رشد آن باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: نمی‌توان صرفا با دادن تسهیلات مالی انتظار داشته باشیم که فناوری را تبدیل به محصول کنند.

کلاهی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه در حال حاضر سیاست گذاری‌های چند سال اخیر موفق بوده است و شرکت‌های خوبی به وجود آمده است، تصریح کرد: شرکت‌های خوبی در حوزه دانش بنیان ایجاد شده‌اند و در بعضی از حوزه‌ها مشخصا مزیت رقابتی برای صادرات به دنیا داریم که حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و ICT از آن جمله هستند.

وی از ضرورت گسترش نفوذ ظرفیت‌های علمی و نخبگانی از طریق شرکت‌های دانش بنیان در تمام بخش‌ها برای حل مسائل کشور گفت و عنوان کرد: فلسفه تشکیل استارت آپ‌ها حل مسائل جامعه است و بنابراین مسائل کشور را می‌توان به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان سپرد که این موضوع را به ویژه در دوران کرونا دیدیم.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha