۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
پیشنهاد آمریکا برای آزادسازی بخشی از منابع ایران همزمان با کاهش سطح فعالیت هسته ای
نیویورک تایمز گزارش داد؛

پیشنهاد آمریکا برای آزادسازی بخشی از منابع ایران همزمان با کاهش سطح فعالیت هسته ای

نیویورک تایمز از احتمال ارائه پیشنهاد آمریکا مبنی بر آزادسازی بخشی از منابع مسدود شده ایران و اعمال برخی معافیت ها، در ازای تعلیق بخشی از فعالیت های هسته ای خبر داد.

به گزارش بازار، نیویورک تایمز با اشاره به شروع مجدد مذاکرات هسته ای از ۲۹ نوامبر – ۸ آذر – به نقل از منابع آمریکایی نوشت: ایالات متحده ممکن است در چارچوب یک توافق موقت، برخی از تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد، اگرچه این رویکرد مشکل را بطور کامل حل نمی کند. اما ممکن است مجال بیشتری برای مذاکره فراهم کند و اقدامات تحریک آمیز اسراییل علیه ایران را متوقف کند.

نیویورک تایمز با اشاره به گزارش آکسیوس، به نقل از برخی منابع آمریکایی نوشت: پیشنهاد آمریکا این است که ایران بخشی از فعالیت های هسته ای خود را در ازای آزادسازی برخی از پول‌های مسدود شده ایران از سوی آمریکا و یا اعمال معافیت درخصوص واردات برخی کالاها، تعلیق کند.

براساس این گزارش، همچنین مقامات آمریکا به اسرائیل هشدار داده اند که رویکرد اسراییل علیه برنامه هسته ای ایران نتیجه معکوس داشته است.

در این گزارش آمده است مقامات آمریکایی به همتایان خود در رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند اگرچه اقداماتی که علیه برنامه هسته ای ایران انجام می دهند، ممکن است از نظر تاکتیکی تا حدی رضایت آنها را جلب کند، اما در نهایت غیرسازنده است و باعث شده است تا ایران بتواند غنی‌سازی را به سرعت و با ماشین های پیشرفته تر، از سر بگیرد، ضمن اینکه ایران موفق شده است دفاع خود را به ویژه در زمینه سایبری بهبود ببخشد.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      انشالله ایران تمام کشورهای دشمن را زیر پا له میکند وقول میدهم که تمام بیایند التماس ایران وپای ملت ایران را ببوسند تا امام خامنه ای را داریم شکر خدا هیچ غمی نیست فقط گوش به فرمان امام خامنه ای باید باشیم جانم فدای رهبرم جانم فدای. امام خامنه ای الحمدالله ایران موفق خواهد شد فقط به فرمایشات رهبر فرزانه باید بدهیم تا خون. در رگ ما خامنه ای رهبر ما جانم فدای رهبرم ای نور. چشم ملت ایران جانم به قربانت