۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
آزادراه تبریز- مرند تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است
استاندار آذربایجان شرقی:

آزادراه تبریز- مرند تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز- مرند که بخشی از پروژه ملی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز چهارشنبه از عملیات احداث قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی کرد.

عابدین خرّم به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، با حضور در قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند، با توضیحات مشاور و پیمانکار پروژه، در جریان آخرین وضعیت اجرایی آن قرار گرفت.

خرم در این بازدید گفت: آزادراه تبریز- مرند ۶۴ کیلومتر طول دارد و در ۴ قطعه شامل ۲۵ پل بزرگ و ۲۳۰ پل کوچک احداث می‌شود.

وی افزود: قطعه اول این آزادراه به طول ۱۳ کیلومتر، منطبق بر کنارگذر غربی تبریز است که در قالب تعریض و شش‌بانده کردن مسیر فعلی اجرا خواهد شد.

گفتنی است قطعه دوم از کیلومتر ۱۳ تا ۳۷ (جاده صوفیان- شبستر) مهم‌ترین قطعه پروژه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در مسیر تبریز به مرند در این محدوده است، در اولویت اجرایی قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن ۷۱ درصد است

همچنین قطعه سوم به طول ۹ کیلومتر از کیلومتر ۳۷ تا ۴۶ (شوردرق)، اولویت دوم پروژه را شامل می‌شود و ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل پروژه تبریز- مرند به صورت مشارکت ۵۰-۵۰ بین وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز آن برای قطعات ۲ و ۳ (۴۶ درصد از سوی وزارت راه و ۵۴ درصد از سوی سرمایه‌گذار) تامین شده و برای ادامه عملیات اجرایی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای قطعه ۲ و ۵۴۰ میلیارد تومان برای قطعه ۳ اعتبار نیاز است.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • لطف الله فردی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      با اون اسفالتهای خوشکلش که خیابان‌های خاکی از آن باشرفتره یه دفعه از مرند به تبریز بیایی با ید جلوبندی باز کنی
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      خدا کنه تا قبل از ظهور تکمیل بشه