۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
اینترنت اشیا چگونه صنعت کشاورزی کارآمدتری ایجاد می کنند؟
بازار گزارش می دهد؛

اینترنت اشیا چگونه صنعت کشاورزی کارآمدتری ایجاد می کنند؟

سازمان ملل پیش بینی می کند که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر برسد که باعث افزایش ۶۹ درصدی تولید محصولات کشاورزی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ خواهد شد.

بازار؛ گروه بین الملل: سازمان ملل پیش بینی می کند که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر برسد که باعث افزایش ۶۹ درصدی تولید محصولات کشاورزی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ خواهد شد.  برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، کشاورزان و شرکت های کشاورزی برای تجزیه و تحلیل و قابلیت های تولید بیشتر به اینترنت اشیا روی می آورند و صنعت کشاورزی در چند دهه آینده بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد شد.

نوآوری تکنولوژیک در کشاورزی چیز جدیدی نیست. ابزارهای دستی صدها سال پیش استاندارد بودند و پس از آن انقلاب صنعتی تولید پنبه پاک کن را به وجود آورد. در دهه ۱۸۰۰ آسانسورهای غلات، کودهای شیمیایی و اولین تراکتور گازسوز به وجود آمد. به سرعت در اواخر دهه ۱۹۰۰، کشاورزان شروع به استفاده از ماهواره برای برنامه ریزی کار خود کردند.

اینترنت اشیا قرار است آینده کشاورزی را به سطح بعدی سوق دهد. کشاورزی هوشمند در حال حاضر در بین کشاورزان رایج تر شده است و مزارع با فناوری پیشرفته به لطف پهپادها و حسگرهای کشاورزی به سرعت به مزارع استاندارد تبدیل می شوند.

در زیر، کاربردهای اینترنت اشیا در کشاورزی و اینکه چگونه «کشاورزی اینترنت اشیا» به کشاورزان کمک می‌کند تا نیازهای غذایی جهان را در سال‌های آینده برآورده کنند، تشریح کرده‌ایم.

کشاورزی با فناوری پیشرفته
کشاورزان از قبل شروع به استفاده از برخی از تکنیک ها و فن آوری های کشاورزی با تکنولوژی بالا برای بهبود کارایی کار روزانه خود کرده اند. برای مثال حسگرهایی که در مزارع قرار می‌گیرند به کشاورزان اجازه می‌دهند تا نقشه‌های دقیقی از توپوگرافی و منابع موجود در منطقه و همچنین متغیرهایی مانند اسیدیته و دمای خاک به دست آورند. آنها همچنین می توانند به پیش بینی های آب و هوا برای پیش بینی الگوهای آب و هوا در روزها و هفته های آینده دسترسی داشته باشند.

کشاورزان می توانند از تلفن های هوشمند خود برای نظارت از راه دور تجهیزات، محصولات و دام های خود و همچنین به دست آوردن آماری در مورد تغذیه و تولید دام خود استفاده کنند. آنها حتی می توانند از این فناوری برای پیش بینی های آماری محصولات و دام های خود استفاده کنند و پهپادها به ابزاری ارزشمند برای کشاورزان جهت بررسی زمین های خود، انجام تجزیه و تحلیل میدانی و تولید داده های بلادرنگ تبدیل شده اند.

جان دیر (یکی از بزرگترین نام ها در تجهیزات کشاورزی) شروع به اتصال تراکتورهای خود به اینترنت کرده و روشی را برای نمایش داده های مربوط به محصول کشاورزان ایجاد کرده است. مشابه خودروهای هوشمند، این شرکت پیشگام در تراکتورهای خودران است که کشاورزان را برای انجام کارهای دیگر آزاد می کند و کارایی را بیشتر می کند.

همه این تکنیک‌ها به ایجاد کشاورزی دقیق، فرآیند استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سایر فناوری‌ها (مانند حسگرها) برای مشاهده و ثبت داده‌ها با هدف بهبود بازده تولید و در عین حال به حداقل رساندن هزینه و حفظ منابع کمک می‌کنند.

گلخانه های هوشمند
گلخانه‌های هوشمند از اینترنت اشیا و دستگاه‌های متصل برای ایجاد یک ریزاقلیم خودتنظیمی و مساعد برای تولید محصول استفاده می‌کنند. این محیط‌های کنترل‌شده، چالش‌های آب و هوای نامناسب و شکارچیان را از بین می‌برند و در عین حال بینش‌های زمان واقعی را برای بهره‌وری بهینه به کشاورزان ارائه می‌دهند.

کشاورزانی که از سیستم‌های نظارت بر محصولات گلخانه‌ای هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توانند از بینش‌های کلان داده و تجزیه و تحلیل برای تنظیم سمپاشی، آبیاری، روشنایی، دما، رطوبت و غیره بهره ببرند.

آینده کشاورزی: ​​اینترنت اشیا، حسگرهای کشاورزی و پهپادهای کشاورزی
کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق در حال رشد هستند، اما آنها می توانند پیشگامی برای استفاده بیشتر از فناوری در دنیای کشاورزی باشند. ظهور فناوری بلاک چین راه خود را به اینترنت اشیا باز کرده است و به دلیل توانایی آن در ارائه داده های مهم در مورد محصولات به شرکت ها می تواند در بخش کشاورزی مهم باشد. کشاورزان می‌توانند از حسگرها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به محصولات استفاده کنند که روی بلاک چین نوشته می‌شود و شامل عوامل شناسایی و همچنین محتوای نمک و قند و سطوح pH است.

طبق پروژه های Insider Intelligence نزدیک به ۱۲ میلیون حسگر کشاورزی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ نصب خواهد شد. علاوه بر این، غول فناوری IBM تخمین می زند که مزرعه هوشمند ​​می تواند روزانه نیم میلیون نقطه داده تولید کند - به کشاورزان برای بهبود عملکرد و افزایش سود کمک کند.

با توجه به تمام مزایای بالقوه این کاربردهای اینترنت اشیا در کشاورزی، قابل درک است که کشاورزان به طور فزاینده ای به پهپادها و ماهواره های کشاورزی برای آینده کشاورزی روی می آورند.

هواپیماهای بدون سرنشین به کشاورزان این امکان را می دهند که میزان فاصله محصولات را در دوره رشد مربوطه خود نظارت کنند. علاوه بر این، کشاورزان می توانند محصولات بیمار را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین با مواد سمپاشی کنند تا آنها را به زندگی بازگرداند. تخمین زده می شود که پهپادها می توانند کود را ۴۰ تا ۶۰ برابر سریعتر از انجام این کار با دست اسپری کنند.

آینده فناوری های کشاورزی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کلان داده ها در کشاورزی برای به حداکثر رساندن کارایی عملیاتی و به حداقل رساندن هزینه های نیروی کار است. اما روندهای بسیار بیشتری برای درک با اینترنت اشیا وجود دارد و اینترنت اشیا صنایع بسیار بیشتری را به جز کشاورزی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha