۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
جولان مجدد سوداگران ارز| بانک مرکزی با عوامل تخریب‌گر بازار برخورد کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

جولان مجدد سوداگران ارز| بانک مرکزی با عوامل تخریب‌گر بازار برخورد کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه روند صعودی نرخ ارز ناشی از فعالیت دلالان است، گفت: بانک مرکزی باید عوامل تخریب‌گر در بازار ارز را شناسایی و با متخلفان برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی درباره رشد نرخ ارز، گفت: نرخ ارز مانند هر کالا یا خدمت دیگری باید تابع عرضه و تقاضا باشد اما با توجه به شرایط خاص موجود در کشور، تحریم‌ها و تاثیر روانی برخی پارامترهای سیاسی بر نرخ ارز که پدیده‌ای اقتصادی است، شاهد نوسانات نرخ ارز در بازار تحت تاثیر عوامل غیراقتصادی هستیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی که کشور در آستانه انجام مذاکرات مجدد برای برجام و رفع تحریم‌ها است و اخباری از آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در سایر کشورها به گوش می‌رسد و همچنین مسئولان در تلاش برای آزاد کردن سایر منابع ارزی هستند، باید شاهد اثرات مثبت بر نرخ دلار در بازار باشیم به گونه‌ای که نرخ ارز تثبیت و یا کاهش یابد اما روند صعودی طی هفته‌های اخیر ناشی از فعالیت سوداگری و بورس بازی دلالان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید عوامل تخریب‌گر در بازار ارز را شناسایی و با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید توجه کند که ممکن است عده‌ای به دنبال جذب نقدینگی مردم باشند تا با بورس بازی، به رشد نرخ ارز دامن زنند، تصریح کرد: پس از ایجاد تحولات مثبت پیش‌بینی شده و تثبیت و کاهش قیمت ارز، مردم در بازار ارز متضرر می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بازار ارز ریسک بالایی دارند و مردم بدون اطلاع و اشراف وارد این بازار نشوند و سرمایه های خود را به بازاری پرریسک، گره نزنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha