۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
آمارهای عجیب و غریب در مناطق آزاد از زبان مشاور رئیس جمهور| طرح تحول مناطق آماده شد
در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان مطرح شد

آمارهای عجیب و غریب در مناطق آزاد از زبان مشاور رئیس جمهور| طرح تحول مناطق آماده شد

گرگان- دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مدیران برخی مناطق برای جبران هزینه‌ها به سمت زمین فروشی در مناطق آزاد بروند و حتی حقوق پرسنل از فروش زمین تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید محمد عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه تنها دو درصد صادرات کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود، اظهار کرد: در این مناطق تنها هفت درصد سرمایه گذاری شده و یک درصد فعالیت تولیدی انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: طرح تحول مناطق آزاد طراحی شده و با توجه به اینکه مناطق جدید مصوب شده همه در استان های مرزی است، همکاری با کشورهای منطقه را هم در دستور کار قراردادیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم با مشوقات این مناطق مثل معافیت گمرک، معافیت مالیاتی و تردد بدون ویزا در مناطق جدید تردد و رونق ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای این خصوصیت را درک نکردند و با چارچوب‌های خاص فعالیت‌های تولیدی را نگران کرده‌اند که نکند ابلاغیه‌ای صادر نشود که به تعهدات آنان صدمه بزند.

محمد اضافه کرد: مدیران برخی مناطق برای جبران هزینه‌ها به سمت زمین فروشی در مناطق آزاد بروند و حتی حقوق پرسنل از فروش زمین تامین می‌کند.

وی بیان کرد: باید مدیران قوی بگذاریم تا نگرانی‌هایی که به دلیل فساد، رانت و لابی ایجاد شده برطرف شود و در فضای شفاف اقتصادی سرمایه گذاران بتوانند ورود کنند.

وی از انتخاب مشاور برای طراحی طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون خبرداد و گفت: در این طرح نیازمندی‌های مردم، ظرفیت‌ها و بازارهای منطقه شناسایی و براساس آن جانمایی صنایع در منطقه انجام شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد انزلی معین منطقه اینچه برون شده و گلستان تا زمان شکل گیری و توسعه از طریق منابع مالی انزلی آنجا حمایت می‌شود.

محمد تاکید کرد: راه آهن گلستان هم باید به شاهرود متصل شود تا مزیت اقتصادی داشته باشد و این کریدور ترانزیتی رونق بگیرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha