۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱
 شناسایی ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولتی برای جبران
مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرد

شناسایی ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولتی برای جبران

حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولتی توسط دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد شناسایی شده است که برای تامین و جبران کسری بودجه در سال جاری به فروش می رسند.

به گزارش بازار، فرشاد فتوت، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی از نقشه راه وزارت اقتصاد و دارایی برای کنترل تورم توام با رونق تولید خبر داد و گفت: این بسته رشد غیر تورمی، کلیاتی دارد که در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسیده است و جزئیات آن نیز منتشر شد.

وی با تصریح بر اینکه اراده قطعی دولت و وزارت اقتصاد کاهش تورم است، بیان کرد: همزمان با کنترل تورم، شاهد رشد پایدار تولید و سرمایه گذاری خواهیم بود و اساسا انقباض بخشی و کنترل خلق نقدینگی توسط نظام بانکی، محور بسته اقتصادی وزارت اقتصاد است.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو، کنترل ناترازی های ارزی و انضباط بخشی به بودجه را دو هدف دیگر بسته کنترل تورم و رشد تولید عنوان کرد و افزود: برای دو سال آینده نقشه راه اقتصادی کشور توسط این بسته ترسیم شده و قرار است این اهداف در این بازه زمانی محقق شود.

فرشاد فتوت از شناسایی اموال مازاد دولتی گفت و اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولتی توسط دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد شناسایی شده است که برای تامین و جبران کسری بودجه در سال جاری به فروش می رسند.

وی افزود: وزارت اقتصاد برای جبران کسری بودجه از شهریور ماه تصمیم بزرگی گرفت و یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نکرد. اگر چنین اتفاقی همانند پنج ماه ابتدایی سال رخ می داد، باعث خلق پول و تورم می شد و تورم موجود ناشی از اتفاقی است که در ماه های ابتدای سال رخ داد. دولت بهترین روش برای جبران کسری بودجه را شناسایی اموال مازاد دولتی و فروش آن ها می داند و با جدیت این موضوع دنبال می شود.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه سامانه های گمرکی به سامانه جامع تجارت متصل شده اند، گفت: معدود سامانه هایی باقی مانده اند که زیرساخت آن ها در بعضی از سازمان ها فراهم نبود و یا تعارض قوانین وجود داشت. خوشبختانه با تدبیری که وزرای اقتصاد و صمت دیده اند، به زودی زود، تمام سامانه های گمرکی کشور به سامانه جامع تجارت متصل خواهد شد. این اقدام سبب می شود بسیاری از نابسامانی هایی که در این حوزه وجود داشت را شاهد نباشیم.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha