۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
متناسب با کشش بازار عرضه اولیه سهام دولتی و خصوصی تا پایان سال انجام می‌شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

متناسب با کشش بازار عرضه اولیه سهام دولتی و خصوصی تا پایان سال انجام می‌شود

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید براینکه بازار سرمایه یک بازار بلند مدت است، گفت: متناسب با کشش بازار تا پایان سال عرضه اولیه سهام دولتی و شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه بازار سرمایه یک بازار بلند مدت است و اگر فردی به دنبال کسب سود در مدت زمان کوتاهی هست، این بازار ممکن است در دوره هایی پاسخگو نباشد، گفت: براساس آمارها، شاخص هر کدام از صنایع در بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارها در بلند مدت سود بیشتری دارد مثلا یک سرمایه‌گذاری در روندی، بیست ساله، ده ساله و گاها ۵ ساله در بازار سرمایه بسیار بهتر از سایر بازار های مولد و غیر مولد نظیر ارز و سکه بازدهی داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این بودیم حجم زیادی از مردم با تشویق زیاد از سوی شبکه های اجتماعی، رسانه های غیر رسمی و حتی رسمی وارد بازار سرمایه شدند و به طور مستقیم اقدام به خرید و فروش های مستمری کردند و در ریزش بازار  که دور از انتظار هم نبود، متضرر شدند و اکنون انتظار دارند، در یک بازه زمانی کوتاه بازدهی بالایی کسب کرده و جبران ضرر برایشان اتفاق افتد. مشکل از همینجا آغاز می شود و باید افراد با دانش کامل و دریافت مشاوره خوب به بازار سرمایه وارد شوند و در ان به فعالیت ادامه دهند.

عشقی تصریح کرد: آیا هدف از سرمایه گذاری در بازار بورس این است که در یک بازه زمانی کوتاه مدت سودی را دریافت و سپس خارج شویم؟ ابدا این گونه نیست اصالت در سهامداری حفظ ارزش دارایی و توسعه مستمر و پیوسته آن با بهره مندی از سود دهی شرکت ها است و طبعا مصونیت بخشی از دارایی ها در شرایط تورمی را هم در پی دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: اما ورود مقطعی به نیت جلب بازدهی بالا آن هم بدون اطلاعات و تجربه مکفی واقعا ریسک بزرگی است. در سال‌های کار حرفه ای خود هیچگاه چنین چیزی را به کسی توصیه نکرده‌ و نگفته‌ام که اشخاص پول ضروری کنار گذاشته شده خود را وارد بورس کنند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت سودی را دریافت کنند.

لزوم افزایش سواد مالی افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
وی با اشاره اینکه آسیب جدی را در سال گذشته از همین نقطه خوردیم، گفت: یک شخص منزل و خودرو خود را فروخته و در بازار بورس سرمایه گذاری کرد، و آن هم در شرایطی که بازار بورس طبق همه تحلیل ها در اوج خود قرار داشته مشخص است که به این فرد مشاوره درستی داده نشده است. امیدواریم بتوانیم با استفاده از ساختارهای روابط عمومی و آموزشی به بحث سواد مالی افراد بها داده و آن را افزایش دهیم تا بتوانند با چشم باز انتخاب کنند و از مزایای بیشمار بازار مالی بهره مند شوند

عشقی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مبنی براینکه آیا تا پایان سال جاری عرضه اولیه سهام در بازار بورس انجام خواهد شد، اظهار کرد: بله، متناسب با کشش بازار و شرایط آن عرضه اولیه سهام دولتی و شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha